[SKRIVA] Golvet i försäkringen?

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 16 Aug 2011 03:11:33 +0000

Jag tycker inte att taket i föräldraförsäkringen ska höjas när man inte har ett
golv som håller att stå på s a s.Om någon nu har en inkomst på 60 000 kr/
månaden borde de väl kunna planera sin ekonomi så att de har ettsparkapital att
ta av t ex. Jag tänker inte tycka synd om de här personerna med gigantiska
inkomster föratt de under en begränsad tid får dra ner på sin standard. I
synnerhet inte när det finns lågavlönade somSTÄNDIGT har en alldeles för låg
standard. Hört talas om barnen som ALDRIG får åka på semester?

Föräldraförsäkringen och det allmänna barnbidraget är inte utformade för att
vara utjämnande faktorer såatt inte bara rika ska  ha råd att vara med sina
barn. Tyvärr. De upprätthåller bara ungefärligen ett ekonomiskt status quo. Ju
högre lön desto högre ersättning (även om den inte är lika hög som lönen).

Och för de som har råd att gå på bio finns det nu en långfilm om de där blå
figurerna som ibland jagas aven man med katt. Att se fram emot när den nu
kommer. Det finns bara en tjejsmurf, alla andra i smurfvärlden är män.Undrar
just
varför...http://www.expressen.se/nyheter/1.2528011/nya-smurfarna-en-kassasucce-som-vacker-ilska
Själv kan jag tänka mig att se den nya filmen om Tintin. Han var min
favoritseriefigur en gång i tiden. Eller det var merhistorierna än Tintins
karaktär som fascinerade. Det finns väldigt få kvinnor i Tintins värld också.
De skymtar mest ibakgrunden utom den förskräckliga operadivan Castafiore
förstås.