[SKRIVA] Framtidsvision på SR Minnebn

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 28 Sep 2008 12:44:02 +0200 (CEST)

Jag har understundom skrivit om SR Minne4n, radions nostalgikanal som sänds på
weben med inslag från Sveriges Radios programarkiv. Idag kl 15.33 sänder man
programmet "Stockholms silhuett" som beskrivs som en "framtidsvision från
1958".
  För att höra programmet går man ytill www.sr.se (och letar upp SR Minnen.
  Jag hörde ett liknabnde program tidigare på SR Minnen (och jag tror det
finns att höra närsomhelst i SRM:s programarkiv),l som var en framtidsvision
från år 2944. Enorma atlantgående flygplan, eutogiros användes för astt åka
till jobbet och landade på Östermalms hustak, tomater stora som handbollar,
osv.
  Framtiden är inte vad den brukade vara...