[SKRIVA] Framstegsrapport - Fantastiknovelltävlingen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <novellmastarna@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 29 Aug 2011 20:48:13 +0200

(Till SKRIVA och Novellmästarna.)

Hittills har drygt 50 (överslagsberäkning) bidrag inkommit. Med tanke på att ca
hälften av bidragen inkommer de sista dagarna är en gissning att
novelltävlingen hamnar på ca 100 bidrag, något färre än tidigare år men ändå
gott nog. Jag har haft mer att göra under tävlingsperioden än tidigare, och har
sänt ut ca 1/3 färre propåer och infomeddelanden (till E-maillistor, siter, div
forum osv - under våren har jag haft ett antal SFJ, under sommaren *tre*
sf-kongresser varav jag till Eurocon hade en hel del förberedelser, förbereda
panel, göra infolappar, ett litet novellfanzine, osv).
  Att hålla på att puffa för tävlingen är något som tar sin tid. Man får sitta
och leta reda på, välja ut, osv mottagare och sedan posta info om tävlingen,
mestadels *ett och ett* - tar mycket tid.
  Pia, var du intresserad av juryjobb? Du bestämmer själv. Övriga i juryn är
Niklas Krog och KG Johansson.
  Antologin Vildsint Skymningslandet skall RSN vara på väg från tryckeriet, så
det extrapriset skall kunna exekveras.
  Sände i helgen ut ett antal sista påminnelser om deadline till iaf de
viktigaste siterna.
  Har inte läst några av novellerna, så jag vet inget om standarden ännu.

--Ahrvid

Ps. Orelaterat: Min novell i Nya Åland kom INTE under Eurocon. Men hörde av dem
nyligen, då man bad om illustrationsförslag. Så nu skall den komma Riktigt
Snart Nu.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)