[SKRIVA] Finns intresse för en SKRIVA-pub?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 10 Oct 2011 17:44:33 +0200

I mer än ett decennium har jag haft Sunkits udda musikkvällar som som fast
månadstidpunkt att Gå Ut. En sådan sak i månaden är rätt lagom - och nu är det
ju slut!
Så jag funderar då på att istället starta en SKRIVA-pubkväll. (Det blir i så
fall i Stockholm, en vardagkväll.) Så jag undrar bara:

1. Finns intresse för det? Räck upp handen!

2. Vilken vardagkväll måndag-torsdag skulle passa bäst för folk? (Föreställer
mig att fred-sönd är mindre bra.)

Ett par noteringar. Puben jag i så fall i första hand funderar på är Loch Ness,
Wollmar Yxkullsgatan (nära Mariatorget). Den var under några år sf-pub och iaf
jag tyckte den var rätt trevlig. Liten och intim och man kan få mat om man
vill. (Och namnet Loch Ness anspelar ju en del på fantastik...) Det skulle
handla om en "fast" veckodag i månaden, t ex första tisdagen/månad.
Och vidare kunde man till pubkvällarna utlysa små skrivövningar, säg max en
halvsida text, som folk kan ta med sig och/eller läsa upp varpå de kan
diskuteras och analyseras. (Övningarna får bli frivilliga iofs.) Säg saker i
stil med: Skriv en kort dialog för en viss scen, skildra landningsögonblicket
för första Mars-expeditionen, beskriv ett monster, eller något sådant. Så kan
man prata om texterna en stund. I övrigt får det bli allmänt snack.
Det finns möjlighet att inbjuda alla skrivintresserade också, t ex folk på
Kapitel1-siten.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)