[SKRIVA] Re: En kul grej hände på väg till Nacka

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 02 Jun 2007 09:52:59 +0200

On Thu, 31 May 2007 20:14:16 +0200, "Ahrvid Engholm"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> Låt mig ta det kuliga först: jag vann idag via utlottning en Sony
> Playstation PS3! Det är enligt expertisen världens just nu mest
> avancerade speldator

Jag såg en recension i något TV-program av de mest avancerade
speldatorerna just nu. Det var Sony, Nintendo och Microsofts olika
spelkonsoler.

I den recensionen vann Sonys Playstation 3. Den var mest avancerad av
alla. Det enda recensenten invände mot var priset. Den var dubbelt så
dyr som konkurrenterna, om jag minns rätt.

Att folk ids slänga ut många tusen kronor på speciella speldatorer är
för mig ett mysterium. Sedan skall man utöver detta betala flera hundra
kronor per spel. Men får man en sådan maskin gratis kan man ju inte
tacka nej! Så grattis!
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--