[SKRIVA] Re: "Mord på månen" i Kulturen

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 02 Jun 2007 10:04:34 +0200

On Tue, 29 May 2007 20:25:59 +0200, "Rickard Berghorn"
<berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx> said:
> Eller om jag uttrycker det så här. Du har alltid
> varit pigg på att understryka och framhäva att
> Aleph varit "small press", medan jag alltid
> påpekat att dessa upplagor är helt normala i ett
> land som Sverige. Men en bok som trycks i "bara"
> 300-1000 ex har alltså inga problem att få
> kulturellt genomslag, bara den kan anses vara
> bra, intressant och/eller viktig.

Är "normala" bokupplagar så låga som 300-1000 ex? Det låter som
diktsamlingar.

Jag trodde de var högre. I alla fall ett par tusen. Men läget har kanske
ändrats på grund av Internet, datorer, print on demand, många nya
småförlag och liknande.
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--