[SKRIVA] Re: Den senaste litt-debatten

  • From: "Bruce Harris" <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 4 Jun 2007 15:03:17 +0200

Dold IP

On 04/06/07, gittans@xxxxxxxxxxx <gittans@xxxxxxxxxxx> wrote:
On Sun, 03 Jun 2007 19:01:46 +0200, "Ahrvid Engholm"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> Den senaste tidens litterära debatt (som startade med ett angrepp på
> modern svensk poesi i Expressen; jag refererade det på SKRIVA) kan följas
> i exempelvis blogen Errata:
>
> http://www.apolloprojektet.com/2007/05/opus-oei/
>
> För den som är intresserad.
>    Jag har själv försökt följa debatten en smula via tidningarnas
> kultursidor (t ex DN, där många hakat på) men finner att debattnivån
> snabbt nått upp i det metafysiskt obegripliga, och deltagarna är mest
> intresserade av förklara sin egen estetiks förträfflighet.

Det låter som en typisk kulturdebatt.

Jag är inte särskilt intresserad. Dessa kulturpersoner kan få hålla på
att debattera mellan varandra. Det berör inte oss andra speciellt
mycket. Att de orkar!

Modern poesi är nog litet för modern för mig. Jag får intrycket att
poeter är rätt imponerade av sig själva, fast ingen annan är imponerad.
Taube och Ferlin kunde i alla fall rimma.
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--
http://www.fastmail.fm - Does exactly what it says on the tin