[SKRIVA] Re: Blogportalen: litteratur, skrivande, skrivskolor

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 Jan 2009 19:24:16 +0100

From: nitro2k01@xxxxxxxxxx> Dock tycker jag faktiskt själv att det *ska* stavas
just blog med> ett g. Jag håller bara inte med Ahrvid om att det enkla g'et
ska> behållas även vid böjning av ordet. Så här ska det se ut enligt mig:> En
blog. Flera bloggar. Den bloggen. Osv.
  Nå, det är ju ett alternativ.
  Poängen är dock att det är du och jag och Pettersson och Lungren och alla
andra som genom vår användning av olika ord skall avgöra hur ett ord skall se
ut efter en längre tids användning, där olika förslag får mötas och nötas. Det
skall inte någon självutnämnd språkkommitté göra.

Show them the way! Add maps and directions to your party invites.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/events.aspx