[SKRIVA] Re: Blogportalen: litteratur, skrivande, skrivskolor

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 17 Jan 2009 16:08:47 +0100

2009/1/17 Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>:

> Inte ännu i alla fall ! :)
>
> Blogg är den svenska stavningen - blog den engelska.
Inte enligt Arvid. (NB: Strategiskt stavat med en bokstav för lite)
  Trots att logg som i loggbok stavas med två g. Och trots att (Eller
kanske just för att) det ökar risken för en ihopblandning med drycken.
  Dock tycker jag faktiskt själv att det *ska* stavas just blog med
ett g. Jag håller bara inte med Ahrvid om att det enkla g'et ska
behållas även vid böjning av ordet. Så här ska det se ut enligt mig:
En blog. Flera bloggar. Den bloggen. Osv.

/Ove

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----