[SKRIVA] Re: Anklagelse om plagiat

  • From: Johan Remer <johan.remer@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 11 Apr 2010 13:46:15 +0200

Jag menar att detta är ett ganska solklart fall jämfört med vaga
anklagelser i stil med "Harry Potter-böckerna påminner lite grann om
ett opublicerat manuskript jag skrev 1983". Denna Eva Dozzi erkänner
gladeligen själv att hon har kopierat texterna rakt av, och det finns
inga källhänvisningar, om jag förstår saken rätt. Och det är väl den
brist, den lilla pikanta detalj man kan klaga på. Med källhänvisning
är det i min mening dock helt OK. En ursäkt och källhänvisning i nästa
upplaga så är Eva i hamn.