[SKRIVA] Aleph rör på sig

  • From: Hans Persson <unicorn@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, minotauren@xxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 11 Aug 2007 11:02:13 +0200

tor 2007-08-02 klockan 01:11 +0200 skrev Rickard Berghorn:

> Jag har varit på gång att flytta västerut tillsammans med en tjej, men
> lyckades ta mitt förnuft till fånga. Nu sitter jag här med både en
> smula pengar och lite tid över till det som länge hägrat: återstarta
> Aleph.
>
> Utgivningen börjar lite försiktigt med "Syner i natten" del 3 (tolv
> noveller ur Minotauren). Sedan kommer nya trippelnumret av Minotauren
> i slutet av året eller i början av nästa. Det upplägget - både
> tidsmässigt och titelmässigt - känns ekonomiskt säkrast.
>
> Hur Minotauren kommer att utvecklas, vet jag inte riktigt. Jag har
> [...]

Det är trevligt att höra att en omstart är på gång!

Jag tycker att det vore synd om artiklarna skulle försvinna ur
Minotauren, för de har ofta varit väldigt bra. Därmed inte sagt att
novellerna varit ointressanta (speciellt inte de lite modernare), men
artiklarna har normalt sett legat lite högre.

Hans

| Hans Persson                    http://pinkunicornblog.blogspot.com/ |
| unicorn@xxxxxxxxxxxxxx          http://www.lysator.liu.se/~unicorn/  |