[SJABBAT SJALOM] parasjat bamidbar

  • From: "Avraham Roos" <avrahamroos@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <parasjathasjawoea@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 May 2006 15:40:32 +0200

Parasjat Bamidbar

Sjabbat Mewarchiem Chodesj Siewan

44e dag van de Omer

27/5/06  29 Ijar 5766

Ik schrjf deze e-mail op donderdag, Jom Jeroesjalajim de dag waarop we ons de
hereniging van Jeroesjalajim herinneren, het begin van een nieuw tijdperk en
opbloei van onze hoofdstad. Deze sjabbat beginnen we met het lezen van een
nieuw boek van de tora, Bamidbar nadat we in het boek Wajikra gelezen hebben
hoe het Misjkan gebouwd wordt begint het Volk Israel in dit nieuwe boek het
Misjkan ook werkelijk te gebruiken. Deze Sjabbat kondigen we ook het begin van
de nieuwe maand aan, de maand siewan. De Molad (exacte tijdstip waarop de
nieuwe maan geboren wordt) valt zelfs op deze sjabbat zodat Rosj Chodesj Siewan
eigenlijk al begint nog voor sjabbat voorbij is! Er is dan ook geen betere
sjabbat dan deze om aan te kondigen dat we nu eindelijk echt naar ons nieuwe
huis gaan verhuizen. Ja echt, nu deze zondag op Rosj Chodesj maken we de grote
stap. Een van de dingen die we in deze parasja lezen is hoe alle
gebruiksvoorwerpen door de woestijn vervoerd warden, iets wat mij uiteraard
direct doet denken aan de grote verhuistoer waaraan wij zondag gaan beginnen.

Daar ook mijn werkkamer al in verschillende staten van inpakken is en ook de
computer klaar moet worden gemaakt voor de verhuizing zie ik geen mogelijkheid
om deze week iets langers te schrijven. Hopelijk volgende week beter vanuit ons
nieuwe huis!

Sjabbat Sjalom

Avraham Roos

                        Avraham Roos

                       using Skype: avrahamroos
                        avrahamroos@xxxxxxxxx
                        IM: avaway@xxxxxxxxxxx
                        www.avrahamroos.cjb.net  tel:
                              mobile:
                              pager:  +972-3-9794061
                              052-5611558
                              ICQ#22351330

            Add me to your address book... Want a signature like this?

JPEG image