[orasi] ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

  • From: Διακομιχάλης Μηνάς <minasd74@xxxxxxxxxxx>
  • To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 9 Feb 2009 22:05:02 +0200

Ερωτηματολόγιο

Έρευνα για τη χρήση του Διαδικτύου από τα άτομα με προβλήματα όρασης.

Το παρακάτω ερωτηματολόγιο αποτελείτε από ερωτήσεις και κλίμακες που αφορούν
τη χρήση του Διαδικτύου (Internet), την εξοικείωση και τις δυσκολίες της
χρήσης του, καθώς επίσης και ερωτήσεις για τη γνώμη σας και τις αντιλήψεις
σας για το Διαδίκτυο.

Παρακαλώ απαντήστε τις ερωτήσεις βασιζόμενοι σε αυτό που πραγματικά
περιγράφει τις απόψεις σας και την εμπειρία σας. Για κάθε ερώτηση απαντήστε
με βάση τις οδηγίες που σας δίνονται. Κάποιες ενότητες ερωτήσεων βασίζονται
σε κλίμακες που διαβαθμίζουν τις πιθανές απαντήσεις σε μια σειρά από
αριθμημένες επιλογές, όπως για παράδειγμα από τον αριθμό 1, που σημαίνει
διαφωνώ απόλυτα, έως τον αριθμό 5, που σημαίνει συμφωνώ απόλυτα. Αν σε
κάποια ερώτηση δεν μπορείτε να απαντήσετε αφήστε κενή την απάντηση.

Χρησιμοποιώντας την παρακάτω κλίμακα δώστε μία απάντηση σε κάθε μία από τις
παρακάτω προτάσεις, σχετικά με τις γνώσεις σας στους υπολογιστές και στο
διαδίκτυο (internet).

Διαβάθμιση κλίμακας:

1-Ανεπαρκής, 2-Μάλλον ανεπαρκής, 3-Μέτρια, 4-Καλή, 5-Άριστη

  1.. Την ικανότητα μου να χρησιμοποιώ τον υπολογιστή θα την χαρακτήριζα ως
(πληκτρολογήστε έναν αριθμό από το 1 ως το 5, με βάση την παραπάνω κλίμακα)
Απάντηση:
  2.. Την ικανότητα μου να χρησιμοποιώ τα εργαλεία προσβασιμότητας (για
παράδειγμα HAL, JAWS) θα την χαρακτήριζα ως. Απάντηση:
  3.. Η ικανότητα μου να χρησιμοποιώ το Διαδίκτυο για αναζήτηση πληροφοριών
θα έλεγα πως είναι. Απάντηση:
  4.. Η ικανότητα μου να χρησιμοποιώ το E-mail για να επικοινωνώ με άλλα
άτομα και να ανταλλάζω μηνύματα θα έλεγα πως είναι. Απάντηση:

Ποια εφαρμογή προσβασιμότητας χρησιμοποιείτε κυρίως; (επιλέξτε μία από τις
παρακάτω απαντήσεις).

Α. Supernova

Β. JAWS

Γ. HAL

Δ. Άλλη εφαρμογή μεγέθυνση οθόνης

Ε. Άλλη εφαρμογή ανάγνωσης οθόνης

Ζ. Καμία

Απάντηση:

Για κάθε μία από τις παρακάτω υπηρεσίες του Διαδικτύου σημειώστε τον αριθμό
1 αν δεν την γνωρίζεται, τον αριθμό 2 αν την γνωρίζεται αλλά δεν την έχετε
χρησιμοποιήσει και το 3 αν την γνωρίζετε και την έχετε χρησιμοποιήσει.

1.    Προβολή Ιστοσελίδων μέσα από την εφαρμογή πλοήγησης (π.χ. Internet
explorer). Πληκτρολογήστε έναν αριθμό από το 1 ως το 3 σύμφωνα με την
παραπάνω κλίμακα. Απάντηση:

2.    E-mail (για αποστολή και λήψη μηνυμάτων). Απάντηση:

3.    Φόρουμ (για θεματικές συζητήσεις μέσα από ειδικά διαμορφωμένες
ιστοσελίδες).  Απάντηση:

4.    Mailing lists. (ομαδική συζήτηση μέσω email) Απάντηση:

5.    Προγράμματα συνομιλίας / Chat (όπως Messenger, IRC και Skype).
Απάντηση:

6.    Υπηρεσίες ανταλλαγής ή κατεβάσματος αρχείων (π.χ. μουσική)  Απάντηση:

Με ποιους από τους παρακάτω τρόπους αποκτήσατε τις γνώσεις σας για τη χρήση
του διαδικτύου; (για το καθένα που ισχύει γράψτε ένα ν στο τέλος της κάθε
πρότασης).

  1.. Τυπική εκπαίδευση (Λύκειο, ΙΕΚ, ΑΕΙ/ΤΕΙ).
  2.. Σεμινάρια υπολογιστών για ενήλικες. Δια βίου μάθηση.
  3.. Προσωπική ενασχόληση (π.χ. κάνοντας δοκιμές ή με τη βοήθεια βιβλίων
και CD).
  4.. Με τη βοήθεια συναδέλφων, συγγενών, φίλων.
  5.. Με κάποιο άλλο τρόπο.
  6.. Δεν έχω αποκτήσει γνώσεις για το Διαδίκτυο
Σε γενικές γραμμές πόσο συχνά θα λέγατε ότι χρησιμοποιείτε μόνοι σας το
Διαδίκτυο (Επιλέξτε μόνο μία από τις παρακάτω απαντήσεις).

Α. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ.

Β. Το έχω χρησιμοποιήσει λίγες μόνο φορές.

Γ. Περιστασιακά.

Δ. Συχνά (κατά τακτά διαστήματα).

Ε. Σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Απάντηση:

Συνήθως σε ποιο από τους παρακάτω χώρους χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο
(επιλέξτε μόνο μία απάντηση).

Α. Στο σπίτι μου

Β. Σε φιλικό ή συγγενικό σπίτι.

Γ. Στη σχολική τάξη

Δ. Στο χώρο εργασίας

E. Σε internet cafe

Ζ. Δεν χρησιμοποιώ το Διαδίκτυο

Απάντηση:

Για ποιους από τους παρακάτω  λόγους δεν χρησιμοποιήσατε νωρίτερα (ή δε
χρησιμοποιείται τώρα) το Διαδίκτυο (πληκτρολογήστε ένα «ν» στο τέλος της
κάθε πρότασης που είναι αληθής).

  1.. Μη ύπαρξη υπολογιστή.
  2.. Ακριβό κόστος (π.χ. κόστος σύνδεσης στο διαδίκτυο ή κόστος του
απαραίτητου εξοπλισμού)
  3.. Δεν είχα τις γνώσεις και τις δεξιότητες για τη χρήση του διαδικτύου.
  4.. Δεν το χρειαζόμουν (Δεν είναι χρήσιμο για μένα).
  5.. Λόγω του προβλήματος όρασης.
  6.. Δεν είχα κάποιον να με καθοδηγήσει για να μπορέσω να συνδεθώ στο
διαδίκτυο.
  7.. Φόβος προς τις νέες τεχνολογίες.
  8.. Δυσκολία στη προσβασιμότητα (π.χ. μη προσβάσιμες ιστοσελίδες ή
δυσκολία χρήσης των αναγκαίων εφαρμογών).
  9.. Άλλο. Παρακαλώ αναφέρετε τον λόγο

Χρησιμοποιώντας την παρακάτω κλίμακα επιλέξτε τον αντίστοιχο αριθμό ανάλογα
με το πόσο συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την κάθε μία από τις παρακάτω
προτάσεις.

Διαβάθμιση κλίμακας: 1-Διαφωνώ απόλυτα, 2-Μάλλον διαφωνώ, 3-Ούτε διαφωνώ
ούτε συμφωνώ, 4-Μάλλον συμφωνώ, 5-Συμφωνώ απόλυτα.

  1.. Η δυσκολία μου στη χρήση του υπολογιστή (π.χ. χρήση.  πληκτρολογίου)
δεν μου επιτρέπει να χρησιμοποιήσω το Διαδίκτυο
  (γράψτε έναν αριθμό από το 1 αν διαφωνείτε απόλυτα, ως το 5 εάν συμφωνείτε
απόλυτα). Απάντηση:
  2.. Είναι εύκολο να βρω τη πληροφορία που αναζητώ στο Διαδίκτυο
  Απάντηση:
  3.. Ο τρόπος με τον οποίο οι ιστοσελίδες είναι σχεδιασμένες με δυσκολεύει
στο να βρω την πληροφορία που θέλω. Απάντηση:
  4.. Η ύπαρξη πολλών μη κατανοητών γραφικών (π.χ. εικόνες) δυσχεραίνει την
πλοήγηση μου στο Διαδίκτυο. Απάντηση:
  5.. Ο ζήλος μου και η προσωπική μου ενασχόληση συνέβαλαν στο να
εξοικειωθώ με τη χρήση του Διαδικτύου. Απάντηση:
  6.. Δεν είμαι ενημερωμένος για τις δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο.
Απάντηση:
  7.. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζω κατά τη διάρκεια της πλοήγησης στο
Διαδίκτυο μου προκαλούν εκνευρισμό. Απάντηση:
  8.. Τα εργαλεία προσβασιμότητας που έχω στον υπολογιστή μου με βοηθούν στη
χρήση του Διαδικτύου. Απάντηση:
  9.. Η αναπηρία όρασης που έχω με αποτρέπει στο να χρησιμοποιώ το
Διαδίκτυο. Απάντηση:
  10.. Τα εργαλεία προσβασιμότητας ή ο υπολογιστής μου πολλές φορές δεν
λειτουργούν σωστά με αποτέλεσμα να μη μπορώ να χρησιμοποιήσω το Διαδίκτυο.
Απάντηση:
  11.. Χωρίς την βοήθεια και υποστήριξη κάποιων ατόμων δε θα κατάφερνα να
εξοικειωθώ με τη χρήση του Διαδικτύου. Απάντηση:
  12.. Το Διαδίκτυο είναι κάτι το οποίο δεν μου είναι χρήσιμο. Απάντηση:
  13.. Η ζωή μου θα ήταν πολύ πιο δύσκολή χωρίς το Διαδίκτυο. Απάντηση:

Χρησιμοποιώντας τη διαβάθμιση από το 1 για «καθόλου σημαντικό», ως το 5 για
«απόλυτα σημαντικό», επιλέξτε τον αντίστοιχο αριθμό ανάλογα με το πόσο
σημαντικός είναι για εσάς καθένας από τους παρακάτω λόγους για να
χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο. Ακόμα και αν δεν τις χρησιμοποιείτε ή δεν
γνωρίζετε για τις παρακάτω δυνατότητες αναφέρετε πόσο σημαντικό είναι για
εσάς ο καθένας από τους παρακάτω λόγους, ώστε να χρησιμοποιείτε το
Διαδίκτυο.

Διαβάθμιση κλίμακας: 1- Καθόλου σημαντικό 2-Ελάχιστα σημαντικό, 3-Αδιάφορο,
4-Σημαντικό, 5-Απόλυτα σημαντικό

  1.. Ενημέρωση για την τρέχουσα επικαιρότητα. Απάντηση:
  2.. Ενημέρωση για θέματα αναπηρίας. Απάντηση:
  3.. Ενημέρωση για θέματα που αφορούν την πάθηση μου (ιατρικές εξελίξεις,
τεχνικά βοηθήματα). Απάντηση:
  4.. Ψυχαγωγία (μουσική, ανέκδοτα, παιχνίδια). Απάντηση:
  5.. Αγορές μέσω Διαδικτύου. Απάντηση:
  6.. Τραπεζικές συναλλαγές (e-banking). Απάντηση:
  7.. Συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες μέσω διαδικτύου (βεβαιώσεις, υποβολή
φορολογικής δήλωσης). Απάντηση:
  8.. Εκπαίδευση (π.χ. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ψηφιακά βιβλία). Απάντηση:
  9.. Εργασία μέσω υπολογιστή (τηλεργασία, διεκπεραίωση επαγγελματικών
υποθέσεων). Απάντηση:
  10.. Συμμετοχή σε ομαδικές συζητήσεις. Απάντηση:
  11.. Παρακολούθηση ιστοσελίδων που έχουν σχέση με δικά μου ενδιαφέροντα
(π.χ. Blogs). Απάντηση:
  12.. Επικοινωνία με άλλα άτομα μέσω email, messenger. Απάντηση:
  13.. Κοινωνική δικτύωση και γνωριμίες  (Facebook, MySpace). Απάντηση:

Δημογραφικά στοιχεία

Παρακαλώ πληκτρολογήστε την ηλικία σας:

Για κάθε ένα από τα παρακάτω επιλέξτε με ένα ν μία από τις διαθέσιμες
απαντήσεις.

Φύλο:

  1.. Άρρεν
  2.. Θήλυ

Σπουδές. Επιλέξτε μία από τις παρακάτω επιλογές:

  1.. Απόφοιτος δημοτικού ή γυμνασίου
  2.. Απόφοιτος λυκείου  ή ΙΕΚ
  3.. Απόφοιτος ΑΕΙ/ΤΕΙ ή ανώτερα

Επιλέξτε ποιο από τα παρακάτω περιγράφει την κύρια απασχόληση σας αυτόν τον
καιρό

  1.. Μισθωτός
  2.. Αυτοαπασχολούμενος
  3.. Άνεργος
  4.. Φοιτητής / σπουδαστής
  5.. Άλλο (συνταξιούχος, οικιακά)

Υπάρχει υπολογιστής στο σπίτι

  1.. ΝΑΙ
  2.. ΟΧΙ

Υπάρχει σύνδεση στο Διαδίκτυο από το σπίτι

  1.. ΝΑΙ
  2.. ΟΧΙ

Πρόβλημα όρασης

Η κατάσταση της όρασης μου περιγράφεται καλύτερα ως: (επιλέξτε μία από τις
παρακάτω απαντήσεις).

  1.. Χωρίς όραση
  2.. Ελάχιστη όραση
  3.. Μειωμένη κεντρική όραση
  4.. Μειωμένη περιφερειακή όραση
  5.. Άλλο

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που διαθέσατε. Παρακαλώ αποθηκεύστε το
ερωτηματολόγιο με τις απαντήσεις σας στον υπολογιστή σας και έπειτα στείλτε
το μου ως συνημμένο στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση minasd74@xxxxxxxxxxx

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση στείλτε μου email. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα
στη συμπλήρωση μπορούμε να κανονίσουμε κάποια τηλεφωνική επικοινωνία για τη
συμπλήρωση του ερωτηματολογίου.

Και πάλι σας ευχαριστώ.