[orasi] Re: Μερικάερωτήματαγια ναμουανοίξετε ταμάτια

  • From: "Kostas Theodoropoulos" <ksteo@xxxxxxxxx>
  • To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 5 Jan 2008 13:11:30 +0200

Νίκο καλημέρα. Ο λόγος που ποστάρισα αυτή μου την εισήγηση «η θέση των
τυφλών στην κοινωνία της πληροφορίας» ήταν να έχεις μια συνολική εικόνα για
το πως η τεχνολογία ενυπάρχει στον χώρο των τυφλών.

Γεγονός είναι πως σήμερα υπάρχει απόλυτη γνώση για το ποιά βοηθήματα
υπάρχουν και πως μπορούν αυτά με τις κατάλληλες παρεμβάσεις να αποκτηθούν
από την μεγάλη πλειοψηφία των τυφλών. ένας βασικός παράγοντας αποτελεί η
ενημέρωση πράγμα που η autonomia ως ένας πλέον πετυχημένος θεσμός συμβάλλει
τα μέγιστα προς αυτή την κατεύθυνση. Χρήσιμο θα ήταν οι φορείς των τυφλών να
έκαναν σε συνεργασία παρόμοιες εκθέσεις απευθυνόμενοι στον χώρο των τυφλών
όπως για παράδειγμα η έκθεση που οργανώνεται κάθε χρόνο στο Μπέρμπιχαμ στην
Μ. Βρετανία.

Στα πρακτικά θέματα τώρα..

Κατά την γνώμη μου το μεγάλο ζητούμενο είναι όχι πως ο τυφλός θα έρθει στην
έκθεση, αλλά πως θα ξεναγηθεί σε αυτήν. Δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει ένα
τμήμα υποστήριξης που θα παραλαμβάνει τον τυφλό στην είσοδο της έκθεσης και
θα τον αφήνει κατά την αποχώρηση του από αυτή σε σημείο κάποιου μέσου
μεταφοράς που αυτός θα επιλέξει. Αυτή νομίζω είναι μια πολύ σημαντική
παράμετρος διότι αυτοί οι εκθεσιακοί χώρου είναι τεράστιοι και είναι
δύσκολος ο προσανατολισμός του τυφλού. Εκτός αυτού είναι ζήτημα ασφάλειας
αλλά και αξιοπρέπιας ώστε και ο τυφλός να μπορεί να δει όλλα τα περίπτερα
που θα τον ενδιαφέρουν.

Ασφαλώς να είσαι σίγουρος πως καταλαβαίνω τις πρακτικές δυσκολίες που
υπάρχουν έλλειψη εθελοντών κλπ. Δεν ξέρω αν οι φορείς του χώρου είναι
διατεθημένοι να βοηθήσουν και σε ποιό βαθμό. Για παράδειγμα στην περισινή
έκθεση είχε δρομολογηθεί ένα λεωφορείο του ΟΑΣΑ το οποίο δεν το
χρησιμοποίησε κανένας. Αυτό τεκμηριώνει τον πιό πάνω ισχυρισμό μου πως το
κύριο πρόβλημα δεν είναι η μετάβαση του τυφλού αλλά η ξενάγηση του στον
χώρο.

ίσως αυτό μπορεί να λυθεί επιπλέον με την οργάνωση μικρών group 2 - 3
ατόμων, ή και με την προσωπική στήριξη κάθε τυφλού επισκέπτη χωριστά.

Τώρα σε ότι αφορά τις δύο επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εγώ δεν έχω να
πω τίποτε. Ως χρήστης και εν ανάγκη ως καταναλωτής με ενδιαφέρει να
απολαμβάνω υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε προσητές τιμές. Βέβαια στο επίπεδο
των βοηθημάτων υπάρχουν και βοηθήματα που είναι άκρως απαραίτητα για ένα
άτομο με προβλήματα όρασης. Στο άρθρο που είχα ποστάρει εξηγώ όπως θα
διάβασες τους τρόπους παρέμβασης για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Με φιλικούς χαιρετισμούς