[neveh-l] צוות יקר ברכה ושלום

  • From: רונן בן-דוד <ronenbd@xxxxxxxxx>
  • To: <neveh-l@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Jun 2010 13:06:27 +0300

ראשית, תודה ויישר כוח.

לכל מי שהגיע אתמול, תרם מה שתרם ונתרם במה שנתרם.

יישר כוח גדול לאלונה שבט, שהציגה בפנינו כלי חשוב, שאחד המרבה ואחת הממעיט יכולים ללמוד ממנו הרבה.

כמה וכמה מורים ציינו את החשיבות של עצם העיסוק בכלים נוספים במאגר הכלים שלנו בהוראה, ובפרט את הכלי ואת הדרך המקצועית והנעימה בה העבירה אלונה את הדברים.

ברכות גם לכל אלה שלא הגיעו אתמול והודיעו מראש.

צרכי עמך מרובים: מיום עיון ארצי של צוות אנגלית ושל צוות ספרות, הוראה במכללות בהתחייבויות מוקדמות, מחלת ילד (ל"ע) ועוד כמה סיבות אישיות.

מקווה לפגוש את כולם ביום ההיערכות בז' באב.

אני מזכיר את 'שיעורי הבית' שנתתי אתמול:

כל מורה בכיתות ט-י, כולל כל המקצועות (כן, גם מתמטיקה) מתבקש להביא ליום ההיערכות הבא שלושה מאמרים, שנים למחצית א' ואחד למחצית ב', אשר ילוו כל בחינה באותו מקצוע.

מדובר במאמרים שאינם מהווים רק חזרה על החומר, אלא דווקא יש בהם ממד של למידה נוסף על מה שלומדים בכיתה.

המקורות האפשריים רבים. האינטרנט מלא וגדוש בחומרים מעולים, בכל התחומים.

אני סומך על שיקול הדעת של כל מורה למצוא את החומר הרלוונטי ולעבד אותו לכדי קריאה של הבנות.

ראובן ורבר ישמח לסייע במציאת חומר למי שמתקשה בכך.

המאמרים יצולמו לחוברת אשר תלווה כל תלמידה במהלך שנה"ל.

(ככלל, אני ממליץ בחום לארגן כך את חומר הלמידה בכל מקצוע, מה שיסייע לנו בעבודה השוטפת כמורים ויאפשר למעט את הדפים הרבים הנזרקים בחלל האולפנה...)

בכיתות ט' יינתן מענה מסוים למעבר על מאמרים אלה במסגרת שיעורי הבעה עם המורה אורלי זימרן.

אני מצרף שני מסמכים העוסקים בחשיבות הלימוד של מאמר אקדמי ובהנחיות ללימוד מאמר מעין זה.

על בסיס הנחיות אלה אני ממליץ להכין גם את המאמרים שתבחרו בהם.

מיותר לציין, כי העובדה שמדובר בשלושה מאמרים בכל מקצוע מאפשרת בנייה נכונה של 'מפל מאמצים', מן הקל אל הכבד.

בשאלות ניתן לפנות לרכזי המקצוע אשר יפנו אליכם בע"ה במהלך השבוע הקרוב

כמובן שאפשר לפנות גם אלי במייל או בדרך אחרת

ככלל, הדרך הטובה להשיג אותי היא או דרך המזכירות או בנייד (ואם אני לא עונה - להשאיר מיסרון ואחזור בע"ה בהקדם): 050-5912596

נשתמע בטוב בע"ה,

הרב רונן

Walla! Mail - Get your free unlimited mail today