[neveh-l] Fw: מכתב אישי מדודי פרידמן

  • From: Reuven Werber <kn_reuw@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: צוות כללי נווה חנה <neveh-l@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 09 Feb 2010 12:35:14 +0200

Com4Com

www.4morim.co.il

לעמיתיי המורים והמורות שלום,

אחרי שירות צבאי כלוחם בשלד"ג ואחרי שסיימתי תואר שני בהנדסה, בחרתי בהוראה. הרבה
אנשים שאלו אותי למה? איך תתפרנס? ממה תחיה? אבל לי הייתה חשובה האידיאולוגיה,
יותר מהכסף. בבית שגדלתי בו, לשרת את המדינה ולתרום זה ערך עליון. שני הורי היו
מורים ומהם ספגתי את תחושת הגאווה למקצוע ההוראה. אשתי, שהתחתנה עם מהנדס מבטיח
בפוטנציאל, נאלצה להסתדר כלכלית עם בעל מורה. ניסיתי להסביר לה שכסף זה לא הכל
בחיים ושסבתא שלי גרה באוהל כשעלתה לארץ בעלייה השלישית, אבל היא לא ממש השתכנעה.
כשהשנים עברו ונולדו לנו ילדים, הלחץ הכלכלי הלך וגבר.

ואז הגיעה השביתה.

פתאום הרגשתי שזה לא רק קרב לאומי על עתיד החינוך, אלא גם קרב על חיי הפרטיים. כמה
שנים אוכל עוד לחיות רק מאידיאולוגיה? משהו בסיסי חייב להשתנות בשכר שלי כדי שאוכל
להמשיך ללמד. מתוך התחושות האלה פעלתי בכל כוחותיי להצלחת השביתה. ישנתי שבוע
באוהל המחאה בירושלים (אמרתי לאשתי שזה כמו מילואים), הפרעתי לראש הממשלה לנאום,
ארגנתי הפגנות ובעיקר נתתי גיבוי מלא לרן ארז.

את הגיבוי הזה רן איבד אצלי ביום שבו הוא חתם על ההסכם שסיים את השביתה. חזרתי
לכיתה עם תחושה קשה של החמצה. היה לי ברור שבהסכם הזה אין בשורה למערכת החינוך.
היה לי ברור שבעתיד יהיה קשה עוד יותר לארגון המורים להגיע להישג משמעותי. ראיתי
סביבי מורים רבים שאבדו את התקווה לשנות ולהשפיע על המציאות בבתי הספר.

לפני שהחלטתי להתמודד מול רן ארז התייעצתי עם פעילים ותיקים בארגון. הם כאילו תאמו
בניהם גרסאות: "אין לך מושג מול מה אתה עומד" , "יעשו לך רצח אופי", "יהפכו אותך
לאויב המורים" וכו'. אל תדאגו, הרגעתי אותם, אין לי מה להסתיר. כל חיי לא בגדתי,
לא גנבתי ותמיד בחרתי בדרך של תרומה לחברה על חשבון הרווחה האישית שלי.

מאז אותן שיחות עברו כבר כמעט שנתיים. הצלחתי ללכד סביבי קבוצה מדהימה של מורים
שאכפת להם. מורים שהחליטו לקחת אחריות לגורלם המקצועי ולהחליף את יו"ר הארגון
הנצחי רן ארז. זה לא היה פשוט ודרש וויתורים אישיים רבים. ירדתי בהיקף המשרה שלי
כדי לפנות זמן לפגישות וטלפונים. הקפאתי כמעט כל דבר אחר בחיים (מהרחבת הבית
והמשפחה ועד החלפת אוטו שזולל שמן והחימום בו מקולקל). מצד שני קיבלתי המון סיפוק.

השינוי בארגון המורים כבר החל. הארגון כבר לא יחזור להיות הארגון המסוגר והמנותק
שהיה. בבחירות האחרונות השתתפו יותר מורים מאי פעם. גם אנשים שלא תומכים במועמדותי
מבינים ששיטת הבחירות חייבת להשתנות.

בזמן האחרון נבנות תיאוריות שלמות סביב הטענה שהמטרה האמיתית שלי היא הפרטת מערכת
החינוך. אין דבר שרחוק ממני אידיאולוגית יותר מזה. כל הווייתי ואורח חיי זועקים
דאגה עמוקה לחברה הישראלית. הפרטת החינוך משמעותה התפוררות החברה בישראל ואעשה הכל
כדי למנוע זאת. רק חינוך ציבורי חזק ואיכותי יוכל לעצור את תהליך הפרטת החינוך
שכבר החל. רק ארגון מורים חזק יוכל להוביל את חיזוק החינוך הציבורי.

אני מאמין שכמו שהצלחתי להניע מהלך בקרב המורים, אצליח, כשתתנו לי את קולותיכם,
להניע את דעת הציבור ואת דעת מקבלי ההחלטות בממשלה להשקיע בחינוך ובנו המורים,
מובילי דור העתיד של מדינת ישראל.

לאחרונה התפרסמה כתבה בNRG עם זווית יותר אישית עלי ועל התנועה ואני מזמין אתכם
לקרוא ולהגיב ע"י לחיצה כאן.

שלכם,

דודי פרידמן

לחצו כאן להסרה מרשימת התפוצה

 הודעה זו נשלחה באמצעות- Com4Com – המספקת שירות חינם לבתי ספר לניהול רשימות קשר
ומשלוח הודעות.
Reuven Werber
Edtech Coordinator
Neveh Channah HS - Israel