[majornaschack] Majornas andralags framtid

  • From: "Berg, Roy" <roy.berg@xxxxxxxxx>
  • To: "majornaschack@xxxxxxxxxxxxx" <majornaschack@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Nov 2015 07:54:13 +0000

Hej Bosse!

Jag har full förståelse över frustration över att endast fem spelare kommer
till söndagens match. Men jag ber dig att överväga att ändra eller uppskjuta
detta beslut. Först vill jag nämna att vi var åtta spelare i förra matchen och
vann mot Vaggeryd med 6-2. Det kan vara en tillfällighet att vi inte får ihop
fler spelare denna rond. Själv har jag meddelat sedan länge att jag är i
Stockholm denna söndag. Det beslutades i somras. Jag har för avsikt att vara
med i resterande matcher förutom första veckan i mars då jag alltid är i Geilo.

En annan aspekt är att de spelare som meddelat att de vill delta på matcherna
vill spela. Vi är medlemmar i en schackklubb för att vi tycker det är roligt
att spela schack. Jag skulle bli mycket besviken om jag inte får spela schack
de ronder som återstår för andralaget. Jag spelar med full glädje mina partier
vare sig vi är fyra spelare eller åtta. Tyvärr får man väl bara spela ett parti
annars kunde jag tänkt mig att spela simultan på de tre sista borden.

Bosse, med full respekt för att det är en jobbig situation, ber jag dig att
överväga ditt beslut. Låt andralaget spela färdigt denna säsong med samtliga
sju ronder. Vi ställer upp i varje match om vi få ihop minst fyra spelare och
har poängchans. Därefter när säsongen är genomförd tar vi ett stort möte i
Majorna för att diskutera andralagets framtid.

Vänliga schackhälsningar

Roy