[jizdoteka] Re: Nasedni.cz

  • From: Pavel Janečka <pavel@xxxxxxxxxx>
  • To: jizdoteka@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 28 Jan 2016 23:22:03 +0100

V tom tutoriálu je to i s ES6 ;) V zásadě je to tak, že na vývoj ti to babel builduje společně s npm, ale na live web je pořád potřeba transpilace kvůli rychlosti.

A MySQL měla nějaký omezení na velikost apod., ne?

Dne 2016-01-28 v 23:15 Jan Pokorný napsal(a):

Hej, to s tím fullstack Node.js+React vlastně nezní jako tak špatný nápad. React na serveru, React na klientovi, React Native na mobilech. A na REST API jsou pro Node taky pěkné knihovny. Jen nynější JS není tak pěkný jazyk (ale ES6 je už celkem fajn, nevím, jak moc ho Node podporuje, nebo jestli se to musí převádět).

Podle mě mobilní appka smysl má: nevím jak ostatní uživatelé, ale já ji třeba hojně u Jízdomatu i BlaBla používal. Navíc je mobilní appka něco, co by nás mohlo odlišit od případné konkurence.

Nikdy jsem to nepoužil, ale Postgre má nějaké fičury na geodata, ne? To by se mohlo hodit.

28. ledna 2016 22:57:58 SEČ, "Pavel Janečka" <pavel@xxxxxxxxxx> napsal:

Ještě mě napadá jedna otázka, proč to neuděláme v Node.js fullstack?
Ušetříme si práci, a knihovny v node už pokrývají většinu toho, co
můžeme potřebovat, navíc by nám to mohlo umožnit izomorfní aplikace s
reactem, případně mobilní appky s react native.

I kdybychom tuto možnost zamítli, pokud to někdo s Reactem myslíte
vážně, doporučuji tento end-to-end full stack tutoriál, vč. unit testů
;)http://teropa.info/blog/2015/09/10/full-stack-redux-tutorial.html

Pavel

Dne 2016-01-28 v 22:27 pavel@xxxxxxxxxx napsal(a):

V tuhle chvíli v práci budujeme micro svcs architekturu,
jednotlivé služby komunikují přes RESTful API (bez HATEOAS),
dokumentaci RESTful API řešíme přes Swagger (automaticky se
generuje z kódu). Pokud chceme mít mock API, abychom mohli
bušit frontend, doporučuju raději RAML. Tooly na RAML ze
specky umí vygenerovat mock server s mock responses. Co se
týče vhodnosti REST API + separovaná front end vrstva, je
otázka, jestli to tak chceme. SPA je sice free, cool a in, ale
neměli bychom se za každou cenu hnát za trendy, mělo by to
řešit nějaký problém a nepřinášet jich víc. Hádám, že
jízdotéku budou uživatelé používat primárně z webu a mobilní
appka nebude minimálně ze začátku nutná, takže by teoreticky
mohl být REST API + FE servírovaný z node drobný overkill,
nehledě na to, že je to z hlediska performace stále
suboptimální, navrhoval bych místo toho obyčejný MVC. Pokud
ale máme, pocit, že mobilní appky mají smysl, že budeme mít
několik další ch klientů atd., pak souhlasím, RESTful API nám
ušetří spoustu starostí a duplikace. Btw, když už tu tak do
všeho vrtám, je potřeba používat mailing list? Ne, že by mi
nějak vadila hipsteřina a retro, ale když už budeme mít github
repo, co k tomu přihodit i gitter chat? Žijte blaze, Pavel
P.S. Pokud bych se mohl přimluvit za jinou DB než MySQL na
produkci, tak Postgre, případně čichám, že možná oceníme
neo4j... ;)

Jo, spíš ne. Já to myslel tak, že Django přistupuje do DB
a umí plivat JSON soubory (a nic jiného). Web (statický),
appky atp. by potom jen
četly

ty JSONy, a podl e nich dělaly UI. Takhle to dělá třeba
FB. Výhodou
je, že

server má jeden druh informace, co plive, a je nezávislý
na tom, jak je implementovaný web samotný. Web je
servírován staticky a UI tvoří podle získaných JSONů, tj.
je to spíš taková HTML appka. 28. ledna 2016 20:44:28 SEČ,
"Karel Válek" <kaja.valek@xxxxxxxxx>
napsal:

Na rovinu reknu, ze nevim, nebo tomu mozna spatne
rozumim. REST API moc neznam, takze si necham poradit.
Zkusim tedy popsat, co jsem mel na mysli, jelikoz mi
spousta veci dojde az pozdej i. Moje idea byla
naimplementovat web kompletne v Djangu a udelat
spojeni do DB. Web se spocita z Djanga (asi Tvoje
myslenka se statickym webem). Je mozne, ze jsme se
shodli, jen ja to znam pod jinym terminem a musim si
tim padem zjistit, oc jde. Dne 28. ledna 2016 20:17
Jan Pokorný <jenompokorny@xxxxxxxxx> napsal(a):

Jo jo, Django umí i plivat HTML jak PHP, mě se ale
líbila myšlenka,
že by

server měl pouze REST API a web by byl statický,
co by data tahal
dynamicky

z toho API (tj. by se třeba dobře cacheoval a tak,
a navíc by se
řešilo jen

jedno API pro všechny technologie: web, mobil
atp.). Plus teda možná
nějaké

websockety. Nebo je to špatná idea? 28. ledna 2016
20:06:48 SEČ, "Karel Válek" <kaja.valek@xxxxxxxxx>
napsal:

Co jsem se bavil se znamym, tak Django je neco
jako PHP. Lze tedy
pres

nej i resit design (obdoba echo u PHP) +
backend (logiku na pozadi).
Lze s

nim tedy postavit de facto cokoliv. A jelikoz
tady nekdo uz drive zminoval moznost napojeni
na DB, tak
bych

se toho nebal. Nicmene mas pravdu, ze pruzkum
je dobry zacatek, ja
presto

zacnu delat nejaky draft, at se mame od ceho
odpichnout. Dne 28. ledna 2016 20:02 Jan
Pokorný <jenompokorny@xxxxxxxxx>
napsal(a):

Nevím, jak je pro webovou část MySQL
relevantní, to všechno bude
řešit

API, ne? Pokud jde o DB, navrhuju
prozkoumat, co umí Django REST
API, a

kdyžtak už udělat nějaký mockup, který
kdyžtak můžeme poté vyměn it
za

novou verzi včetně autentizace a tak. 28.
ledna 2016 19:36:13 SEČ, "Karel Válek"
<kaja.valek@xxxxxxxxx> napsal:

Logo si klidne vezmu na starost. Me v
zasade jde o to zacit neco delat, mam po
ruce MySQL databazi, takze mam kde delat
testy vcetne DB, predtim bych ocenil, aby
team
leader

udelal repo na GH (ze zacatku klidne
pojedu u sebe. Dal bych byl rad za nejakou
dalsi a castejsi komunikaci, udam
alespon

skype: kajavalek.cz <http://kajavalek.cz>.
Je to sice zlo, ale pro zacatek snad stac
it bude. Dne 28. ledna 2016 19:21 Jan
Pokorný <jenompokorny@xxxxxxxxx> napsal(a):

Ohledně webu bych se nejdřív zkusil
shodnout na technologiích a základních
designových otázkách, jak budou
vypadat roz hraní a
tak. Mě by

se třeba líbilo modula rizovat to
pomocí React.js a napojit na
REST API.

Když jsme u toho, nechceme udělat
návrh REST API, případně nějaký
mockup? Abychom se shodli na základní
struktuře a filosofii
aplikace?

A asi by bylo dost přínosné udělat
logo a nějaký coming soon web,

máme něco pro lidi. 28. ledna 2016
18:53:40 SEČ, "Karel Válek"
<kaja.valek@xxxxxxxxx> napsal:

Tak technicky vzato mame ted
momentalne vic lidi.. mozna by
stalo za

to jim rict, ze planujeme
"neprodejny" projekt, tak at nam
sezenou fanousky,

Cim vic, tim lip. Jinak co se tyce
prirazeni praci, muzu si vzit
na

starost Web design + nejake to
stylovani. Dejte mi den a zitra
zacnu kodit.

Na jednu stranu je to dost brzo,
ale chci udelat zakladni mustr.
Dne 28. ledna 2016 17:49 Jan
Pokorný <jenompokorny@xxxxxxxxx>
napsal(a):

Opravdu jediné, co ten člověk
o svém projektu zmínil, bylo
"hezké

logo"? Každopádně na logo a
design naláká lidi a vytvoří
hype. Ale
nevěřím,

že mají zatím něco jiného. Jak
vypadá naše komunita?
Propagace, skupina na FB a tak?
Nějaký ten

hype by se taky hodil. 28.
ledna 2016 16:06:06 SEČ,
Martin Vician
<martin@xxxxxxxxxxxx>

napsal:

Predavam informace, pokud
by nekoho jejich vize
nadchla. Mne osobne se
nelibi jejich styl
komunikace a to, ze nechteji
byt

open-source. Nedokazu si
predstavit jake reseni uz
maji, ze si
o nem tolik

mysli a tolik ho skryvaji. Co si o
tom myslite? (14 :20:15) Martin
Vician: Ahoj, my se tez snazime delat
otevrenou a

transparentni alternativu jizdomatu,
muzu se zeptat, kdo vas
vlastni a

pripadne zda bychom nemohli spolupracovat?
Mame trochu

silnejsi zakladnu a

asi vic lidi co s nami spoluracuji, viz

https://www.jizdoteka.cz

(15:33:02) Nasedni.cz
<http://Nasedni.cz>: Ahoj, zeptáme se
asi rovnou. Jak by sis
takovou spolupráci představoval? Čím
přesně bys mohl pomoct?

:)

(15:33:23) Martin Vician: spojit sily
(15:33:45) Martin Vician: pokud na tom
nechcete vydelavat, tak

se

muzeme domluvit
(15:34:53) Martin Vician: nemame zajem
si zbytecne konkurovat

pokud

nase cile jsou stejne
(15:37:32) Nasedni.cz
<http://Nasedni.cz>: Rozhodně na tom
vydělávat nechceme.

Proč

taky, všechny nás spojuje jeden
komunitní celek lidí, který si

navzájem

pomáhá na svých jízdách. Spokojenost
je pro nás důležitá a za

tu se

neplatí. Stále jsi neodpověděl, jak
přesně si spolupráci

představuješ? :)

(15:38:40) Martin Vician: reknu to
otevrene, pokud se nazorove
shodneme tak bych radeji navrhoval
slouceni
(15:39:32) Martin Vician: nevim jak
velky mate team, jake

moznosti

a jake chcete delat technologie, jak
chcete resit finance,

pripadne pravni

otazky
(15:39:53) Martin Vician: coz muze byt
komplikovane nejak
sjednotit, ale myslim ze to stoji za
vyzkouseni
(15:41:00) Martin Vician: mimochodem
tim nenavrhuji pohlceni,

ale

rovnopravny kompromis - jak jsi psal,
chceme to nejlepsi pro

komunitu a ne

vest konkurencni valky
(15:44:20) Nasedni.cz
<http://Nasedni.cz>: Jak sis jistě
všiml, tak jsme již
zapracovali na designu. Nejen, že máme
hezké logo, ale už i

vývoj slušně

běží v počtu 5 lidí. Proto si myslím, že o
sloučení ve Tvůj

prospěch

nestojíme. Pakliže jsi ochoten
spolupracovat s námi, jistě se

můžeme nějak

dohodnout. :)
(15:44:43) Martin Vician: muzeme se
spojit nejak telefonicky?
(15:45:23) Martin Vician: rad zavolam
v cas dle Tvoji volby
(15:46:04) Nasedni.cz
<http://Nasedni.cz>: Upřednostníme
psanou formu, jedině tak
můžeme hovořit za celý tým. :)
(15:46:56) Martin Vician: zeptam se
jinak, mate v planu

zverejnit

projekt jako open-source?
(15:48:14) Nasedni.cz
<http://Nasedni.cz>: Jako open-source
určitě ne. :)
(15:50:14) Martin Vician: aha, zkusim
to trochu shrnout: celou

dobu

nemluvim o slouceni v "muj"
prospech... mluvim za komunitu asi

12

programatoru a cca 60 lidi kteri
aktivne nabidli svou pomoc,

snazim se

najit cestu jak co nejlepe realizovat
nasi spolecnou vizi o

spolujizde

(15:51:24) Martin Vician: predpokladam
spravne, ze spoluprace
techto dvou alternativnich projektu
pro vas neni zajimava?
(15:57:38) Nasedni.cz
<http://Nasedni.cz>: Rádi Tě uvítáme v
našem týmu, pakliže

bude

evidentní, že máš čím přispět. Takže
abychom to shrnuli my:

Jsme otevřeni

lidem, kteří mají stejnou vizi a
chtějí se podílet na něčem,

co lidé

využijí. Jsme však již v našem vývoji
celkem daleko, a proto

by nebylo

rozhodně chytré vše, jak se říká,
shodit ze stolu. Takže

jestli máš zájem,

můžeme dát hlavy dohromady a ty se tak
můžeš přidat k nám. V

opačném

případě Vás musíme zklamat, ale o
spojení s jizdoteka.cz
<http://jizdoteka.cz> zájem
nemáme. Když byste se rozmyslel,
můžete stále napsat. :)

On 28.1.2016 14:21, Martin Vician wrote:

Diky, napsal jsem ji, tak uvidime.

Pokud to je tym nadsenych lidi, tak by
bylo super se spojit.

Pokud