[hu-nvda] Re: it van a Peter Wágnernak a levele

  • From: Gerdave <gerdave87@xxxxxxxxx>
  • To: hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 12 Feb 2009 16:02:11 +0100

Sziasztok

Azok kedvéért akik esetleg nem jók annyira angolból, lefordítottam a levelet, Áron remélem nem előztél meg, és nem dolgoztam feleslegesen:

A Thunderbird használatához az NVDA alatt előszöris győződj meg róla, hogy az NVDA 0.6P2 vagy újabb, és a Thunderbird 3.0Beta verzióját használod. Korábbi Thunderbird verziók nem képesek információt adni a rendszerkurzorról a szerkeszthető mezőkben, pl új üzenet írásakor. Problémák merülhetnek fel HTML formátumú levelek szerkesztése alkalmával, így javasolt az üzeneteket egyszerű szöveg (plain text) formában megírni.
Néhány általam javasolt, de nem feltétlenül szükséges beállítás:
Nézet menü, eszköztárak, mail eszköztár ne legyen bejelölve
Nézet menü, beosztás, klasszikus nézet legyen jelölt.
Nézet menü, beosztás, betekintő - ne jelöld be, ha nem szeretnéd egy ablakban az üzenetlista alatt megjeleníteni az üzenetek tartalmát
Nézet menü, üzenet törzse, egyszerű szöveg legyen bejelölve
Nézet menü, mellékletek megjelenítése beágyazva ne jelöld be, ha nem akarod a mellékletek tartalmát megjeleníteni az üzenetablakban, vagy ha problémákat tapasztalsz hosszú üzenetek olvasásakor. Eszközök menü, fiókbeállítások párbeszédpanelen keresd meg az e-mail fiókokat, a hozzá tartozó beállítások a néven állva a jobbra nyíllal nyithatók meg. Keresd meg mindnél a szerkesztés és címzés fület, és vedd el a jelölést a "Szerkesztés HTML formátumként" jelölőnégyzetről.

Vakon problémát jelent az oszlopok átrendezése az üzenetlistában. Én nem kedvelem az eredeti elrendezést, így manuálisan megváltozttatam a sorrendet. Első helyre a címkét raktam, majd a státuszt (olvasott, megválaszolt, továbbított, stb), feladó, tárgy, dátum, majd a többi részlet. A módosítandó részletek a localstore.rdf fileban vannak eltárolva. A levélhez csatoltam az én verziómat, amit el tudsz helyezni a saját beállításaid mappájában. Ezt megtalálhatod a %appdata%\thunderbird\profiles mappában, vagy keress rá a localstore.rdf nevű filera, és cseréld le ezzel. Zárd be a thunderbirdet mielőtt elvégzed a cserét.

A Thunderbird használatakor NVDA-val nem lehet megállapítani egy üzenetről, hogy tartalmaz-e mellékletet, azonban létezik megoldás. A Thunderbird támogatja az üzenetek címkézését, ez azt jelenti, hogy különféle címkékkel láthatod el az üzeneteidet, mely folyamat automatizálható az üzenet szabályok segítségével. Egy címke beállításához tedd a következőket:
1. A beérkezett üzenetek mappában állva a fókusz legyen az üzenetlistában.
2. Nyisd le a helyi menüt, a címke almenüből válaszd az új címke lehetőséget. A név legyen pl melléklet. 3. Ezután az aktuális üzenetre víve a fókuszt hallhatod a hozzárendelt címkét. Ha meg akarod szűntetni, vedd el a kijelölést a címke almenüből. 4. A Thunderbird nem biztosít interfészt arra, hogy melléklet státusza alapján hozz létre üzenet szabályt. Így meg kell nyitni az eszközök üzenetszabályok menüpontját, és kézzel kell szerkeszteni a filet, a teljes példához nézd meg a mellékletben található msgFilterRules.dat filet. A file testreszabható. A 3. sorban található a szabály neve, ez fog megjelenni az szabályok párbeszédpanelen.
name="attachment"
A legfontosabb a 7. sor
actionValue="attachment"
A fájl módosítása után zárd be a Thunderbirdet, és másold az msgFilterRules.dat fájlt a megfelelő helyre. A profiles mappán belül találsz 1 "mail" vagy "imap" nevű mappát, a kiszolgálóval beállított kapcsolat fajtájától függően. Ezen belül a bejövő levelek kiszolgálójával megegyező nevű mappát találsz, ide kell elhelyezni az msgFilterRules.dat fájlt. Fontos, hogy a fájlcsere jóváhagyásával minden, esetleg korábban beállított szűrő törlődik az aktuális kapcsolatra vonatkozóan. Ezt követően az üzenetszabályok már szerkeszthetőek a Thunderbird párbeszédpaneleivel, és nincs szükség a tartalom manuális szerkesztésére.

version="9"
logging="no"
name="attachment"
enabled="yes"
type="17"
action="AddTag"
actionValue="attachment"
condition="OR (has attachment status,is,true)"

"

3.0-as TB-t nem használtam még, magyart meg 2.x-esből sem, de megpróbáltam nagyjából kitalálni melyik menüpont mi lehet a magyar verzióban, a pontatlanságokért elnézést.
Üdv:

Dávid

UI: A hibákat nyugodtan tessék jelezni.

ha leakar jelentkezni err� listarol, akkor irjon a
hu-nvda-request@xxxxxxxxxxxxx
cimre, a "unsubscribe" sz� a targyban.

Tekintse meg a lista honlapj�a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda
oldalon talalhato. Itt tobb informaciot tud kapni a szoftverrol �letudja