[dgz] Carl Grubbs "politik"

  • From: "Will Svenselius" <wille47@xxxxxxxxx>
  • To: "DGZ Freelist" <dgz@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Dec 2000 15:25:45 +0100

Det har kommit till min kännedom att Carl Grubb skickade ut två versioner
av sin politik: En till mig, en annan till övriga medlemmar. Tack vare
det faktum att en hel del av föreningens medlemmar är både godare kamrater
och lojalare medlemmar än herr Grubb så fick jag reda på detta ganska
omgående.

Carl Grubbs massutskick bryter mot åtskilliga gällande regler samt en stadga,
detaljerade nedan:

1) Massmeddelande till alla föreningens medlemmar skall gå via listan eller
forumet. Detta har tidigare förklarats i klartext genom utskick på denna
mailinglista. Detta är i huvudsak för att undvika att föreningens medlemmar
blir nedlastade med post angående saker som för dom kanske är helt ointressanta.
Carl skulle i det här fallet ha postat sin politik i forumet, eller skickat det
enbart till styrelsen för publikation (i originalform) på föreningens hemsida.

2) Carl Grubbs brott emot gällande regler innebär ett klart brott mot stadgan
§2.4. Hans klumpiga försök att dölja detta bekräftar att han var medveten
om sina handlingar.

3) Carl Grubbs skrivelse innehåller såväl personangrepp som ogrundade
anklagelser.
Sådana är strängt förbjudna och anledningen till att vi har malinglistan
är just för att meddelanden innehållande dylika otrevligheter ej skall komma ut.

Carl Grubb är härmed officiellt varnad. Styrelsen kommer att besluta om
ytterligare åtgärder är nödvändiga.

Mvh Wille