[cfinformatica-grup] Re: VAGA INICI CURS

  • From: ALEJANDRO CASTAN SALINAS <acastan@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 4 Sep 2012 09:54:07 +0200

Unaltre protesta addicional s'està preparant. Us afegeixo informació
per si voleu fer resó als vostres instituts o companys professors:

---------------

"Tal com podeu llegir en el document adjunt, es tracta de fer de la
plaça Sant Jaume de Barcelona l'escenari de les nostres classes durant
tot el curs. Un centre començaria amb aquesta tasca i  l'endemà un
altre n'agafaria el relleu per tal d'allargar la protesta.

Agrairíem que féssiu arribar a tot el personal docent aquesta proposta
per poder iniciar el procés i fer-la després efectiva.

Ja hem rebut l'interès i la predisposició de diferents centres de
sumar-se a la iniciativa.

Durant aquesta setmana, enviarem els documents addicionals que
acompanyen aquesta proposta, com el qüestionari d'adhesió i el
document que permet notificar la concentració a l'autoritat
governativa."

---------------

document adjunt:

LA PROTESTA PERFECTA?

Per tal de manifestar la nostra indignació envers les contínues
retallades que estem
patint i que posen en perill l’educació pública ens cal una forma de
protestar que s’ajusti
a una sèrie de principis:
● Que no perjudiqui la comunitat educativa (alumnes, famílies, professorat).
● Que dignifiqui la nostra feina.
● Que sigui visible i afecti als dirigents polítics.

Per això, des de l’Institut de Constantí, us presentem la nostra
proposta de protesta
que consisteix en fer de la plaça Sant Jaume de Barcelona l’escenari
de les nostres
classes durant un dia, per cedir l’endemà el testimoni a un altre
centre i, fent el
calendari corresponent, aconseguir que, durant tots els dies del curs
vinent, de dilluns a
divendres, hi hagi allà docents i alumnes desenvolupant amb tota la
normalitat possible
la nostra tasca quotidiana.

D’aquesta manera, amb una jornada de participació d’un centre es pot allargar la
protesta durant tot el curs sempre que s’aconsegueixi la implicació de
bona part dels
centres de Catalunya.

Els centres podran participar de forma individual o bé establir acords
amb altres centres
educatius del municipi i/o de la comarca.

Durant el que resta del mes de juny i el mes de setembre es recolliran les
confirmacions de participació i s’organitzarà el calendari amb la
previsió d’iniciar la
protesta el dia 1 d’octubre, dilluns.

En principi, el criteri per tal d’establir el calendari de
participació serà l’alfabètic per nom
de municipi.

Creiem que les passes a seguir per tal d’engegar aquest procés haurien de ser:
1. Aprovació en Claustre.
2. Presentació i aprovació en el Consell Escolar. Tenint en compte que
la proposta
implica una sortida del centre és imprescindible comptar amb aquesta aprovació.
A més a més, així s’obté el suport de pares i alumnes.
3. Comunicar l’interès en participar mitjançant enviament del qüestionari adjunt
de Google Docs. Per qualsevol dubte, us podeu adreçar al correu electrònic:
classesasantjaume@xxxxxxxxxx
4. Un cop establert el calendari, l’organització de la sortida i de
les activitats de
la jornada aniran a càrrec de cada centre així com la notificació a l’autoritat
governativa, tal com indica l’article 9 de la Llei Orgànica 9/1983. de
15 de juliol,
reguladora del dret de reunió, amb la complimentació del document VAR 33,
també adjunt.

Es tracta d’una cursa de fons. El valor està en allargar tant com
sigui possible la
protesta. Som conscients que els primers dies, si tot va bé, pot haver
un bon ressò
mediàtic i que, després, amb el pas del temps, els mitjans se
n’oblidaran, tret que fem
alguna acció puntual per tal de mantenir l’interès (concentracions
especials de final
de trimestre, per exemple). Som molts i, si ens impliquem, per un dia
de participació,
l’efecte pot ser molt durable.

A mesura que la protesta vagi prenent forma es poden acordar elements comuns a
desenvolupar en totes les jornades (exhibició de pancartes, lectura
d’un manifest, lluir
samarretes grogues...). S’accepten propostes en aquest sentit.

APUNTEU-VOS-HI!
PORTEM LA NOSTRA FEINA I LA NOSTRA PROTESTA A LA PLAÇA DE SANT JAUME!

El 1 de setembre de 2012 18:46, Jordi Gil Simon <gilsimjo@xxxxxxxxx> ha escrit:

--
Àlex Castán Salinas
Institut Ausiàs March