Globe at Night 11. - 20. april

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: "Astrolist" <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Apr 2012 18:43:04 +0200

Hej folkens

Jeg er i dag blevet ringet op af Henrik Prætorius, som er
radiovært ved DR.
Han er vært ved er et radioprogram som sendes lørdag kl.
15.00. Det hedder "Tredje Planet fra Solen" og er
Radio24syv's program om naturvidenskab.

Henrik var interesseret i at høre, om jeg kendte til
arrangementet Globe at Night - hvilket jeg ikke gjorde.
I korte træk handler det om at rapportere, hvor svage
stjerner man er i stand til at observere, og i forbindelse
hermed er der naturligvis en forbindelse til mængden af
lysforurening og andet i atmosfæren som kan forringe himlens
gennemsigtighed og kontrast.
Jeg synes egentlig, at det er et godt projekt, så man burde
nok prøve at indsende sit bidrag.
Der er i øvrigt også mulighed for at hente en app til sin
telefon.

http://www.globeatnight.org/

Er der nogen som har kendskab til projektet?

Torben Taustrup
TOC Observatory homepage
http://tocobs.org
"Just do it"