Re: ASCOM astronomi

  • From: Jacob Schultz <jacob@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 21 Jan 2010 12:42:08 +0100

Dejligt. Sådan en side har der længe været brug for! Jeg vil ikke sige
at jeg bruger ASCOM, nok nærmere at jeg er i en overgangsfase fra
håndkontrol til pc-styring i observatoriet, og har brugt det med jævne
mellemrum, mest fordi jeg holder meget af at rode med pc'ere. Rent
elektrisk fungerer det upåklageligt, men jeg synes indlæringskurven
for alignment, mosaik og andre smarte features er lidt stejl af kravle
op ad.