Re: Hjemmelavet stjerne

  • From: "Soren.Jessen" <astro.soren@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 21 Jan 2010 16:13:02 +0100

Hej Søren M.

Det prøvede jeg i 2004 med en lysdiode og en plade med lille hul, hvor
igennen der er stukket en kanyle
der er sortbrændt indeni.

en blank kugle belysts af en lysdiode med afskærmet stråling.

begge fungerer fint til colimering af f.eks c-11 c-14, når der ikke er
lufuro over jorden.

Okularprojektion og videokamera tilmonitor gør justering let og præsis.

mvh
Søren Jessen.

denne post afsendt som webmail
mvh