[8.10-fest] Re: [8.10-fest] Re: Sidste småting

  • From: "Søren Bredlund Caspersen" <soeren.b.c@xxxxxxxxx>
  • To: 8.10-fest@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 27 Oct 2008 15:41:01 +0100

2008/10/20 Søren Bredlund Caspersen <soeren.b.c@xxxxxxxxx>:

> Som foreningens kasserer ser jeg et stort potentiale I at uddele en
> masse Ubuntu CD'er med en bagdør, så når folk bliver glade for deres
> nye installation og skal bruge deres netbank, så står vi klar til at
> tømme konti. Men jeg kan godt se hvordan dette kan blive et problem
> for fremtidig markedsføring ;)
>
> Nej, ærligt talt, hvis vi (både som Ubuntu og Open Source bevægelse)
> mener at vi tager sikkerhed alvorligt så er det slet ikke paranoidt og
> meget relevant. Jeg syntes en positiv liste lyder som den rette
> løsning.

Ved nærmere eftertanke er positiv listen en dårlig ide - af den simple
grund at det ikke er til at sige hvem der skal stå på den. Jeg
foreslår derfor følgende:

Folk brænder og står selvfølgelig inde for de cd'er de har brændt
hjemme fra, men før nogen cd'er bliver brugt tjekkes md5-sum'en af en
anden person.
Det kommer til at tage lidt tid på dagen, men jeg har hørt at Lasse
kommer tidligt, så vi kan sikkert få ham til det ;)

Dette åbner selvfølgelig stadig for et angreb, men det giver sikkerhed
nok for mig. Hvis nogen derude mener vi skal have endnu et tjek på,
eller har andre sikkerhedsforanstaltninger de vil have på de cd'er vi
uddeler, så giv lyd!

Mvh.
Søren