[smartdoctor] Re: USKOK - Farmal

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 16 Nov 2012 14:05:36 +0100

Sve je to za potpisati u idealnim okolnostima.  Ali ne zaboravimo da se
cijene mijenjaju od dana do dana, tek nam dođe predstavnik jedne firme i
javi da je njihov lijek xxxxicin postao najjeftiniji a yyyypril dobio veće
pakovanje kojim je snizio cijenu ispod konkurencije, a već drugog tjedna
nam predstavnik konkurentske firma javlja da su oni snizili cijenu
xxxxicina još niže od onih prošlih, a yyyypril i dalje imaju samo manje
pakovanje, ali je toliko pojeftinilo da dvije kutije koštaju manje od
jednog velikog pakovanja onih prije.

Koliko mi vremena možemo odvojiti da svakog dana uspoređujemo cijene?  Kad
odem u supermarket onda si dam vremena i preračunavam je li jeftinije
367,28 grama za 43.25 kuna ili 572,002 grama za 61,24 kune plus PDV.  Ali
mi ne sjedi za leđima trideset proizvoda s polica i lupa na vrata kad će
doći na red.

Nekad se lista lijekova mijenjala jednom, a u izvanrednim situacijama
dvaput godišnje.  I onda je netko od, tada još ne tako brojnih, činovnika
složio knjižicu u kojoj je pisalo po odvojenim tablicama: 1) novi lijekovi,
2) ukinuti lijekovi, 3) lijekovi koji su promijenili način prepisivanja (R,
BR...), 4) lijekovi koji su promijenili uvjete (klauzule), i tako dalje.
Danas dobijemo ispis iz NN složen randomizirano i to je sve.  Koliko imamo
vremena proučavati?  Program (bar Vegasoft) nas obavijesti o bitnim
podacima o lijeku, od proizvođača do klauzula, cijene itd, čim ga označimo,
ali ne znamo podatke o konkurenciji.  Znači da bismo svakog dana morali
provjeriti svih 18 generika da znamo kojeg ćemo tog dana prepisati, i
objasniti pacijentu zašto će tog dana dobiti drukčiji lijek nego inače,
pokušati ga uvjeriti da nas nitko nije potplatio da mu mijenjamo lijek,
pokušati mu objasniti da je to isto što je već pio i da ne treba piti
zajedno s onih nekoliko tableta koje su mu ostale... itd... po kojim to
normativima možemo učiniti, i je li to zaista optimalno iskorišteno sad već
upitna potreba postojanja obiteljske medicine kao takve.

Dana 16. studenoga 2012. 13:35 Mira Pilipovic Juric <

PNG image