[smartdoctor] Re: Slobodna Dalmacija 07-08-2014

  • From: Ljiljana Ćenan <ljiljana.cenan@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 9 Aug 2014 11:21:14 +0200

Hrvati su zdravstveno nepismen narod. Ali ta nepismenost se kvadrira kad je u
kombinaciji sa bahatošću, kao što je čest slučaj. Pa tako svakodnevno
zdravstveni radnici u praksi susreću osobe koje dolaze tražiti medicinsku
intervenciju zbog uboda komaraca, ogrebotina, temperature 38 koja je počela
unazad nekoliko sati, curenja nosa koje je započelo unatrag nekoliko sati,
nekoliko zakašljavanja ili jednog povraćanja.

No kad se te osobe pokuša educirati da zbog takvih banalnosti (koje prolaze
same od sebe) ne dolaze i ne dovode djecu u zdravstvene ustanove jer ih time
izlažu većoj opasnosti (od dolaženja u kontakt sa težim bolesnicima, do
izlaganja nepotrebnim dijagnostičkim postupcima i nepotrebnim medikamentima),
onda se te osobe nalaze uvrijeđenima i pogođenima.

To su u pravilu oni koji znaju bolje od ijednog doktora, specijaliste ili
primarijusa, ali svejedno bi da su im doktori na raspolaganju danonoćno, kod
kuće, na plaži, na natjecanjima, na sahranama.... Uvijek se pitam zašto, kad
oni znaju toliko medicine, bilo da su guglali, gledali dr. Oza ili započeli
studij medicine i zapeli na prvoj godini. (Možda zato da im klimaju glavom i
potvrđuju kako oni to dobro rade kad daju jedni drugima lijekove bez da pitaju
za alergije ili da znaju išta o kontraindikacijama i interakcijama?!).

Svi ovi koji se izruguju sa vodičem HZZO-a i kritiziraju ga, su najbolji
primjer te nepismenosti i bahatosti. Na čelu sa novinarkom Slobodne dalmacije
koja mora paziti da se ne ugrize za jezik jer bi mogla stradati od vlastitog
otrova.

Na žalost za takve će jedini lijek biti ono što već je u mnogim zapadnim
zemljama - račun. Pa tako kad plate, kao što jedan moj pacijent platio 15.000
švicarskih franaka to što su mu tlak skidali u švicarskoj bolnici, onda će se
tražiti vodič za samopomoć više, a neće se izrugivati s njim. Tragedija je samo
što će plaćati i oni koji nisu bahati i prepametni.

Poslano s mog iPhone uređaja