[smartdoctor] Re: Slobodna Dalmacija 07-08-2014

  • From: Jasminka Obrovac-Gudelj <jobrovacgudelj@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 8 Aug 2014 16:27:16 +0200

Nije nimalo  loše za laike, što više puta ponoviti kako skidati povišenu
temperaturu -barem prvo pokušati ,pa ako ne ide onda otići liječniku ili
provesti dijetu ili barem paziti što se jede kod proljeva, opet kažem
pokušati barem, pa ako ne ide,onda trk u ambulantu ili na Hitnu! Koliko
puta smo u dežurstvu čuli pacijente kako se nisu niti sjetili uzeti
antipiretik ili analgetik kao samopomoć, već cijelu noć ili dan čekaju da
samo prođe pa dođu k nama.Ili na prvi pokazatelj febriliteta ili proljeva
odmah dojure u amb.  Što se tiče pedijatrije, čak me toliko niti ne čudi
dolazak  u amb. u slučaju kad djetetu nije dobro, jer sam i sama kao
liječnik bila uplašena ako mi djetetu -srećom rijetko ,nešto nije štimalo!
Svakako je dobro ljudima ponavljati upute u sl. akutnih stanja što
jednostavnijim i razumljivijim rječnikom da im uđe u glavu! Odgajati ih da
je nužna prvo samopomoć, pa onda ambulanta ili bolnica. Možda bi bila
efikasnije upozorenje da će se po mišljenju stručnjaka neopravdani dolasci
ili "preskakanje" primarne zaštite u tim slučajevima NAPLAĆIVATI , barem
simbolično. Dok se ne udari po džepu, za većinu nema rezultata! Moramo isto
tako biti svjesni da je za puno ljudi i najjednostavnija stvar komplicirana
i da je za mnoge uzaludan trud što god poduzeli , ali za dio populacije će
ipak malo po malo biti efekta! Zdravstveni odgoj i prosvjećivanje bi
trebalo biti kontinuiran proces od početka ljuskog života! Puno ljudi ne
pere ruke ni zube redovito ,a kamo li da znaju što je hitno, a što nije!!!

Dana 8. kolovoza 2014. u 12:04 Dr Leonardo Bressan <