[smartdoctor] Re: Otac ne može biti uz teško bolesnog sina jer je majka - nezaposlena - Hrvatska / Novi list

  • From: Ljiljana Ćenan <ljiljana.cenan@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 18 Mar 2014 11:16:15 +0100

Jadranka,
Ovo bolovanje je potpuno opravdano. Ovaj čovjek ostvaruje pravo na bolovanje i
osnovom potrebe za njegu teško bolesnog djeteta i osnovom svog psihičkog stanja
zbog svega što prolazi. A prolazi kalvariju, koja traje već 10 godina.

Niti jedna kontrola neće naći ništa protivno pravilima HZZO-a, ili protivno
nekom zakonu. Vjeruj mi!

Ovaj članak ukazuje na strašnu birokraciju s kojom se mi liječnici svaki dan
hrvamo, neki uspješnije, neki manje uspješno, neki sa više energije, neki sa
još vrlo malo preostale energije... Umjesto da svoje znanje, vrijeme i energiju
usmjerimo na psihosuport osobe čije dijete prolazi mučno i bolno liječenje i
život mu je u opasnosti, mi moramo razmišljati kako ćemo zaobići pravila da ne
bi još više zagorčali ionako gorak život i kako bismo sebe pokrili i zaštitili
od kažnjavanja.

Zakone donose osobe koje nemaju dodira sa terenom, sa stvarnim životom, vrlo
rijetko pitajući nekoga tko zaista radi sa pacijentima. Čak i kad pitaju,
koliko ljudi sa terena reagira i odgovori? Jako, jako malo. Većina misli: ma
što me briga, neka netko drugi piše, nije moj posao uređivanje sustava.

Zato bi ovaj članak trebao biti poticaj za razmisliti svima u sustavu: onima
koji donose zakone i pravilnike, da pitaju one kojih se oni tiču imaju li kakve
primjedbe na njih. Kad su doneseni zakoni i pravilnici i kad se pokaže neka
slabost, neka se omogući brže reagiranje i mijenjanje spornog. Onima koji rade
na terenu, neka reagiraju na nebuloze. Imaju se kome javiti, od vodstva
KoHOM-a, preko povjerenstva za PZZ u HLK, do HZZO-a, koji je sad otvoreniji za
komunikaciju. Ništa se neće samo promijeniti ni popraviti (može se samo
pokvariti), niti netko tko sjedi za stolom u MIZ-u ili HZZO-u može znati što
nas muči, ako im mi to ne kažemo.

Pozdrav od seoske doktorice.

Poslano s mog iPad uređaja