[slikom] Re: [slikom] Predstavljen informatički priručnik za slijepe

  • From: Zlatko Sobočan <zlatko.sobocan@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Jun 2012 14:15:19 +0200

Hvala svima na lijepim rijecima o mom informatickom prirucniku za slijepe tj
osobe koje u svom radu na racunalu koriste JAWS.

Prirucnik se zove "JAWS - osnove rada na racunalu". Podjeljen je u 16
poglavlja.

U prvom poglavlju dajem osnovne informacije o programu Jaws.

U slijedecih 12 poglavlja "sastavljam / rastavljam" program Jaws na osnovne
dijelove i objasnjavam kako rade, sto rade i cemu sluze. Takoder,
objasnjavam koje su osnovne postavke, a koje dodatne mogucnosti, te kako ih
promijeniti i sto se time dobiva.

U poglavljima 14, 15 i 16 govorim o obradi teksta, operacijskom sustavu i
upravljanju datotekama i mapama te o radu na internetu. Ova tri poglavlja
korak po korak obraduju navedene teme uz prakticne vjezbe i uporabu svega
onog o cemu sam vise teoretski govorio od 2. do 13. poglavlja.

Prirucnik se moze citati od prvog do posljednjeg poglavlja i uz vjezbe
savladati napisane lekcije. Isto tako, poglavlja se mogu preskakati i
obraditi samo one za koje trenutno postoji potreba.

Informaticki prirucnik je namjenjen svim osobama koje u svom radu na
racunalu koriste citac zaslona Jaws. Namjenjen je i pedagozima,
tiflopedagozima, instruktorima i roditeljima slijepe djece. Pisan je
jednostavnim rjecnikom uz maksimalno izbjegavanje strucnih pojmova. Tamo
gdje nisam mogao izbjeci strucni pojam, pojam sam objasnio sto razumljivije.

Kada savladate sva poglavlja, trebali bi dobro poznavati svoj Jaws,
prilagoditi ga svojim potrebama, a uz to naucit cete oblikovati jednostavne
dokumente, raditi s datotekama i mapama, personalizirati operacijski sustav
Windows 7, te nauciti doci do informacija na mreznim stranicama.

Prirucnik ima 180 stranica crnog tiska. Trenutno je izdan u digitalnom
formatu kao aplikacija i na brajevom tisku u sest svezaka. Uskoro ce biti
tiskan na obicnom i uvecanom crnom tisku.

Cijena prirucnika je 80,00 kuna (digitalni zapis) i 700,00 kuna (brajicni
zapis).

Svi zainteresirani, Prirucnik mogu kupiti kod mene u tvrtki Tiflo globus
d.o.o. (info@xxxxxxxxxxxxxx) ili u udruzi HUPRT. Cijene su iste.

Za nastanak Prirucnika trebalo mi je poprilicno vremena i brdo brdo
procitanih uputa, prirucnika na engleskom i njemackom jeziku, sredivanju
svojih biljeski od ranije, pa se nadam da je to vrijeme bilo korisno
utroseno i da cete biti zadovoljni napisanim.

Lijep pozdrav,
        Zlatko

Podaci o listi:

1. Web strana: http://www.slikom.org/ml/slikom.html