[slikom] Wordpad

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 13 Nov 2007 06:31:38 +0100

     Zdravo svima,

     Ova poruka je za one koji vole editore, ja za sebe kažem da sam, EditorMan
a što su neki sa ove liste preveli kao "Editor manijak". Bilo kako bilo
činjenica je da na svom računaru imam dosta editora a u samoj arhivi programa
najviše je editora.

     Niste ni vi u nešto mnogo lošijoj situaciji jer na svom računaru imate
najmanje četiri editora to jest programa za obradu teksta. Uz Windows obavezno
dolazi:
1. NotePad.
2. WordPad.

     Kada instalirate JAWS tu je program koji se zove: HJPad. Svakako svi imate
instaliran Office i u njemu obavezno Word. Eto to su već četiri programa za
pisanje i obradu teksta.

     NotePad je vrlo jednostavan program i baš je neobično da se Microsoft nije
potrudio da ga malo unaprijedi. Trebali podsjećati da je NotePad iz Windows 98
mogao otvarati tekstualne fajlove ne veće od 64 KB.

     WordPad je već nešto drugo, mada zbog Office paketa i Worda nikada nije
došao do izražaja. Pored TXT fajlova može otvarati i RTF i DOC fajlove i iste
snimati. Pošto se sam Microsoft nije potrudio da Note pad, posebno on, bude
bolji potrudili su se drugi i napravili zamjene za NotePad. Ja upravo na svom
računaru koristim jednu takvu zamjenu.

     Priznajem i sam rijetko imam potrebu da pokrenem WordPad kao i HJPad.
Jutros nađoh jedno zanimljivo rješenje za WordPad. Zato ono sa početka ove
poruke da je ovo zanimljivo za one koji vole editore, za one koji su "Editor
manijaci" kao što sam i ja...

     Zanimljiv WordPad iz najmanje dva razloga:
1. Kada se pokrene prepoznaje da li je na računaru pokrenut neki "Screen
reader" - čitač ekrana, pa ako jest podesi se u "clasic"mode kako bi bio do
kraja dostupan za korisnika računara koji koristi čitač ekrana.
2. Pored instalacione verzije ima i verziju koja se pokreće sa USB memorije ili
druge eksterne memorije to jest nije ga potrebno instalirati.

     Pored ovih dvije prednosti, tu je mnogo, mnogo drugih prednosti u odnosu
na
Microsoft-ov WordPad. Moglo bi se reći da mnogo više liči na Word nego na
WordPad. Još je i free, to jest nije potrebna registracija. Istina, postoji i
verzija, pluss, koja se plaća. To znači svi oni koji su se koristili WordPadom
imaju priliku da instaliraju jednu bolju verziju i usput da istu takvu verziju
imaju na prenosivim diskovima ili flash memorijama.

     Da ne bude kako je sve super a u životu tako nikada nije pa ni sa ovim
programom nije baš sve tako. Za ovaj program ne postoje JAWS skripte, koje
inače
i ne trebaju nešto posebno ali bi ovdje trebale kada se u samom tekstu radi
nešto u tabelama jer ovaj program može da kreira tabele.

     Za sve one koje ovo interesuje i koji bi da i sami dobiju titulu "Editor
manijaci" evo linka gdje se mogu skinuti verzije programa. Program se inače
zove
"Jarte":
http://www.jarte.com/download.html

     Kako sam napisao, postoje dvije verzije. EXE verzija koja se instalira i
ZIP verzija koja se samo raspakuje na flash memoriju i pokrene. Veličina samo
nešto malo veća od 2 MB.

     Pozdrav od Gradimira