[slikom] Re: Skripte za vikipediju-pitanje

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 16 Nov 2013 08:01:37 +0100

    Zdravo Borise,

Ja stvarno ne znam šta bi mi radili da tebe nemamo... Baš me interesuje
kako i ko ti je ove skripte za vikipediju instalirao? Pa trebao si njega
pitati kako se to koristi? Za korišćenje tih skripta treba 5 koraka.
Najkraće rečeno to je JAWS opcija "Research It". Znaš li to koristiti?
Počinje sa onom višeslojom prečicom ili sa prečicom iz više koraka:
Insert+razmak, pa slovo, r.
Usput za Ninoslava, radi se o dodacima za JAWS, koji omogućavaju
pretraživanje po vikipediji. Prvi je radio Zlatko, kasnije sam nešto i ja
radio, ja sam radio zbog Esperanto jezika a Zlatko zbog ostalih. JAWS u
sebi ima opciju: "Research It" koja može da prikaže neke rezultate sa
vikipedije, defaultno to JAWS ima samo za Engleski jezik. Onda Zlatko radio
za neke druge jezike, ja radio za Esperanto. Mislim da se ovi dodaci malo
razlikuju za JAWS 12.0 u odnosu na predhodne verzije, odnosno za verzije od
kako je ta opcija postala dostupna.
    Ti dodaci, po dvije datoteke se kopiraju u folder: RuleSets, koji je
inače podfolder foldera enu, a u njemu se opet čuvaju sve skripte. Ja
trenutno jedino koristim za tu namjenu: blindbargains.com za pretraživanje
informacija o pomagalima za slijepe. To je: blindbargains
Searches popular online stores as well as stores specializing in products
for the blind for products. Potrebno je imati dvije datoteke i to:
blindbargains.qry, i, blindbargains.rul, da bi se ova pretraga koristila
treba uraditi sljedeće:
1. Insert+razmak, pa slovo r.
2. Upisati traženi pojam.
3. Jednom taster TAB do liste mogućih pretraga.
4. Strelicom na gore ili dole odabrati željenu pretragu, pa enter.
5. Čitati rezultat, za kraj pritisnuti ESC.

    Ovo jednako radi kao i Englesko Engleski rječnik, o čemu sam Borise već
pisao pa koristi tu poruku koju si čitao, samo umjesto, Wiktionary, koristi
neku od tih Wikipedia.

    Pozdrav, Gradimir