[slikom] Re: Pojacavanje zvuka.

  • From: "YU4KG - Gradimir" <yu4kg@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 9 Aug 2004 20:30:45 +0200

          Zdravo Zvonko!

Neki programi koji reprodukuju zvuk znaju da sami smanje  jacinu zvucnika. To
zna da uradi Winamp, Windows Media Player Real Player i slicno.  Obicno pamte
kako su zadnji put bili podeseni i tako kada se pokrenu podese se na istu
jacinu.
Problem sa zvukom bilo da je u pitanju muzika ili nesto drugo sto dolazi preko
interneta je posebna prica. Ja sam ovih dana probavao da podesim zvuk za web
stranu liste slikom, zelio sam da kada se otvori web strana da se u pozadini
cuje muzika ali da njena jacina bude znatno manja od JAWS-ove jacine.Tako sam
mislio da se moze citati tekst i slusati tiho  muzika. Upravo sam naisao na
problem jacine. I ako se to lijepo moze podesiti, ostao je problem a sta kada
neko zatvori Internet Explorer sta ce mu ostati podeseno u  volume kontroli. Za
one koji se bave html-om samo da kazem da sam probavao sa, "bgsound" i "embed"
i na kraju sam odustao od te namjere.
Predpostavljam da je nesto i kod tebe, moguce je da je muzika bila tiha i da je
program kojim to slusas zapamtio i da je on promjenio podesavanja u volume
kontroli. Posto mislim da ti jos uvijek imas Windows 98 moj prijedlog za
podesavanje jacine se nesto razlikuje od Gordanove.

1. Windows taster, pa se strelicom spusti do programs.
2. Tu jednom strelicu udesno, pa se spusti do, Accessories.
3. Opet jednom strelicu udesno pa se spusti do, Entertainment.
4. Opet strelicu udesno pa na dole do Volume i tu enter.
5. Sada imas dijalog u kome mozes za  svaki izlaz podesiti balans koji treba
biti na 50% i jacinu koju podesavas po zelji ali svakako treba da je veca od 80%
Sa  izlaza na  izlaz prelazis sa tasterom TAB a jacinu i blance podesavas
strelicama na gore, dole, lijevo i desno.
Kada podesis zeljene vrijednosti samo sa Alt+F4 zatvori prozor.

 Nazalost ovo nije garancija da se ovo nece ponovo razdesiti i da ces morati
ponovo podesavati. Mozda program u kome  slusas muziku ili nesto drugo i sam
ima mogucnost da mjenja jacinu sto bi bilo i najbolje.

Moja preporuka je da se WAVE drzi na 100% CD i MIDI izlazi na 60% jer se tada
JAWS dobro cuje u odnosu na muziku koju slusate. Ipak ova podesavanja pomalo
zavise i od zvucne karte koju imate.

Gradimir

Gordan:
"... ne znam zasto je doslo do stisavanja, ali, pretpostavoljam da je sada sve
sto se slusa stisano. Ako je tako, postupak je sljedeci:
Start/Settings/Control Panel
U Control Panelu potrazite ikonu Sounds ili Sounds and Multimedia ili Sounds
and Audio Device (ovisno o oerativnom sistemu)
U otvorenom prozoru treba doci do taba 'Audio' i onda kliknuti na dugme
'Volume' u 'Sounds Playback' dijelu prozora.
Otvorit ce se 'Volume Control' u kojem se moze podesavati visina tona za
svaki izvor zvuka posebno (wave, midi, line in, mic) i i za sve ukupno
(master)
Kad je sve sredjeno, samo zatvorite prozor sa Alt+F4 i zatvorite Control
Panel..."

Zvonko:
"... Pozdrav svima na listi! Imao bih jedno pitanje, na koje molim za sto je