[slikom] Re: Komanda za jaws

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 18 Nov 2007 07:53:44 +0100

     Zdravo Marija,

     Komande na laptopu imaju zanimljivo raspoređene tastere. Zanimljivo da
lako
naučiš i zanimljivo da lako koristiš. Ukoliko tvoj laptop ima taster, Insert,
morao bi ga imati onda možeš i njega koristiti u kombinacijama sa kursorskim
strelicama. Ipak za laptop je namjenjeno da se koristi taster, Capslock.

     Komande izgledaju ovako:
1. Za čitanje slovo po slovo, koristiš, Capslock i tastere, slovo, m, zarez i
tačku.
2. Za čitanje riječ po riječ, koristiš, Capslock i slova, j, k, l. To jest
podigneš prste za jedan red naviše.
3. Za čitanje red po red, koristiš , Capslock i slovo u, i, o. To jest podigneš
prste za još jedan red naviše.

     Od ova tri tastera uvijek onaj srednji čita tekući karakter, tekuću riječ
tekući red. Taster sa lijeve strane u odnosu na srednji čita predhodni
karakter,
predhodnu riječ i predhodni red. Taster sa desne strane u odnosu na ovaj sredni
uvijek čita,  sledeći karakter, sledeću riječ i sledeći red.

     Odgovor na tvoje pitanje da ponavljanje čitanja tekućeg reda je Capslock i
slovo, i. Kako napisah, tvoj laptop svakako ima taster, insert, pa možeš
koristiti i one komande u kombinaciji, Insert plus strelice. U tom slučaju to
je, Insert +strelica na gore.

     Pozdrav od Gradimira

Od: "Marija" <cipelica@xxxxxxxxxx>
Tema: [slikom] Komanda za jaws

Cao svima! Uvek zaboravim da pitam, a ponekad mi zatreba, pa ako ima
raspolozenih da mi odgovore. Koju konbinaciju tastera trebam pritisnuti na
laptop tastaturi da bi mi jaws ponovo procitao red u kome se trenutno nalazim?
Hvala na odgovoru. Pozdrav!