[slikom] Da malo zakomplikujemo u vezi englesko-hrvatski rjecnik

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Nov 2013 21:00:40 +0100

    Zdravo svima,

    Subjektu ove poruke sam dao ovaj naslov da bi privukao pažnju jer
inače, drugačije možda mnogi neće ovu poruku pročitati. I ja sam probao
ovaj rječnik i upisao nekoliko vulgarnih riječi i za sve njih dobio prevod.
To mi nekako pokazuje je li rječnik dobar ili nije. Lako je upisati: good,
thank i slično. Subjekt pokazuje da je ovo što slijedi u stvari za nešto
naprednije korisnike, mada i svaki početnik može ovo uraditi.
    Konkretno kada na web strani ovog rječnika upišete traženu riječ,
pritisnete odgovarajuće dugme i dobijete prevod. Onda se dešavaju dvije
stvari:
1. Imate prevod, za jednu riječ se dobija više mogućih prevoda.
2. Ispod slijede dvije reklame koje su smještene u frame - okviru pa tek
ispod slijede povezani pojmovi koji isto tako su više nego korisni.
    Pitanje. Da li vas ovi frejmovi nerviraju jer treba dosta koraka da bi
se preko njihovog sadržaja prešlo, da li znate kako izbjeći ove nepotrebne
reklame? Ovo pitanje važi za svaki sličan primjer na bilo kojoj web strani.
Samo se nemojte pitati a šta te reklame tu rade? Kako bi ovakve web strane
postojale da nemaju neki interes. Postoji nekoliko načina kako se preskaču,
baš tako, preskaču nepotrebni sadržaji.
1. Za sve one koji imaju JAWS 13.0 ili stariji mora se koristiti prečica:
shift+tačka da bi se preskočio neki sadržaj a frames je sadržaj. Dakle,
kada JAWS najavi frames, pritisnite: shift+tačka i preskačete cijeli
sadržaj u frames.
2. Korisnici JAWS 14.0 i noviji, dakle i najnoviji JAWS 15.0 imaju opciju
koja se zove: "Flexible Web". Ona radi tako da na nekoj strani možete
sakriti određene sadržaje i tako pojednostaviti čitanje sadržaja ili
odrediti da čitanje startuje baš od određenog mjesta.
Sada pitanje. Ko ovo koristi?  Evo ja sam sebi uradio podešavanja i kada na
ovoj web strani za upisanu riječ dobijem rezultat, sakrio sam frejmove tako
da mi iza prevoda, dolaze povezani rezultati i tako korišćenje ove web
strane postane još pristupačnije.
    Dakle, korisnici JAWS 14.0 i JAWS 15.0 obratiti pažnju na ono šta se
zove: "Flexible Web". Ukratko, nekada kasnije, ako bude interesa više
detalja. Kada se nađete na sadržaju kojeg želite preskočiti ili sa kojeg
želite da baš od njega krene čitanje, pritisnuti višeslojnu prečicu:
Insert+razmak, pa slovo, x. Otvara se dijalog za podešavanje. Oni koji se
dobro snalaze sa dijalozima, sve će im se samo kazati. Ostali, zavisno od
polne pripadnosti, trebaju naći krupnu i obrazovanu djevojku, odnosno
krupnog i obrazovanog muškarca.

    Pozdrav, Gradimir.