[slikom] Re: CPU overclock

  • From: "Gordan Radic" <gordan.radic@xxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Aug 2004 20:47:12 +0200

Pozdrav cijelom drustvu,
Ja bih se nadovezao i na Nenada i na Dareta.
Nenad rece da se overclock postitze podizanjem napona. Nije tocno. MOZE se
postici podizanjem napona, ali to nikad nije preporucljivo, jer, gle cuda,
to stvarno opterecuje procesor ako se pretjera. Overclock se isto tako moze
postici podizanjem brzine FSB sabirnice, pri kojem napon na procesoru ostaje
isti, ali se mijenja njegov radni takt. U tome slucaju, navest cu konkretan
primjer kod procesora koji imam doma, a to je Athlon XP 2500+, ciji je
nominalni takt 1800 mhz, tj. 166mhz x 11, (166 je frekvencija sabirnie, 11
je mnozitelj). Ako mu brzinu sabirnice podignemo na 200 mhz, postici cemo
radni takt procesora od 2200 mhz i pritom dobiti performanse AMD Athlona XP
3200. Kod nekih starijih ploca postojale su i promjene mnozitelja, ali, to
su uglavnom radilo fizickim prebacivanjem 'jumpera' na samoj ploci.
Dare je spominjao stari dobri 'turbo' switch. Samo cu spomenuti da on nije
podizao frekvenciju za par mhz, vec za duplo. On je 'rezao' rad sabirnice na
pola, tako da je ubzranje ili usporenje bilo dvostruko.
Toliko od mene
Pozdrav