[slikom] CPU overclock

  • From: "Nenad Pavlovic" <bosanac@xxxxxxxx>
  • To: "SLIKOM Group" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Aug 2004 18:10:04 +0200

Zdravo drustvo
Izvinjavam se sto ovako upadam ali sam video da je Darko pominjao overclock
procesora pa zelim da i ja kazem nesto, nadam se pametno.

Overclock procesora znaci zadavanje procesoru jace ili tacnije visi napon
napajanja radi njegovog ubrzanja. Uistinu to podrazumeva promenu jos nekih
parametara. Da pojednostavim, jednostavnim jezikom receno to je silovanje samog
procesora.
Evo zasto. Promenom napona napajanja i jos nekih parametara, mi zaista ubrzamo
procesor za dve-tri stotine KHz, ali mu automatski podizemo i radnu temperaturu
tj podnosimo mu noz pod grlo. To jeste nekada znacilo ubrzanje kada smo radili
na P1 procesorima brzine nekoliko stotina KHz, ali sada kada radimo sa GHz-ima
verujte nije isplativo, a dobijamo neosetno malo ubrzanje. Prijateljski vam
savetujem da kupite novi procesor ili bar pripremite novac za novi pa pocnete
da se igrate majstora.

Shvatite da smo mi ipak slepi i to sto znamo raspored tastera na tastaturi ne
znaci da smo pokupili svu pamet ovog sveta.

Izvinjavam se na ovako dugackoj poruci, ali verujte mi da je dobronamerna.

Drugarski pozdrav

     Nenad Pavlovic
     ul. J. Gagarina 109/56
     11070 Novi Beograd