[SKRIVA] Re: Rec: Avatar - Om 3d-effekten

  • From: Torbjörn Wester <torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 27 Dec 2009 18:50:26 +0100

> From: ahrvid@xxxxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
> Subject: [SKRIVA] Re: Rec: Avatar - Om 3d-effekten
> Date: Sun, 27 Dec 2009 17:33:37 +0100
>

> Till Torbjörn:
>   Jag tror iofs inte att handlingen spolieras av tråden. (Jag har iaf inte
> sagt hur det slutar. Bara talat om en "slutstrid" - utan att säga utgången!
> Att det är en slutstrid kan man dock räkna ut på förhand, så det är ingen
> nyhet.)

Om filmen spoilas eller ej av texten kan jag ju inte veta utan att ha läst
texten. Jag vill bara inte ta risken. Dessutom kan ribban för att "spoila"
ibland ligga mycket lågt.

>   Såvitt jag kan se används ett system med polariserande glasögon, som man
> tweakat så att de fungerar riktigt bra (mycket litet spill mellan de två
> stereobilderna - det funkar bättre än tidigare 3D-filmer jag sett med samma
> system).
>   Glasögonen delas ut i bion, gratis. Man kan behålla dem efter visningen
> (det gjorde jag).
Detta var just vad jag undrade över!
Mvh.Torbjörn
Nya Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.
http://windows.microsoft.com/shop