[SKRIVA] Finncon IV

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 7 Jul 2013 13:00:56 +0200

Litet mer om Finncon. Det blev inte mycket postat i går kväll, då program jag
besökte och senare puben hade dålig WiFi-signal. Men i går hörde jag i alla
fall på en panel om att skicka radiosignaler till utomjordingar (som var ganska
trist; jag hade hört allt förut i mina astronomikurser). Jag såg filmen "Vem är
Ahr...eh,Arvid Pekon" baserad på en av Karin Tidsbecks noveller, och faktiskt
gjord i Polen - den verkade ganska bra, bra inspelad, men handlingen kändes
aningen förvirrad. Så var det bordshockey, varvid jag i alla fall lyckades få
EN match oavgjord (1-1, förlorade de andra två och gick inte till kvarsfinal).
På kvällen var det liksom allmän fest i puben. Man delade ut litet priser
(maskeradpris bl a), litterära priser (t ex Åbo sf-sällskaps novellpris - får
återkomma till det). Pratade en hel del med de ryska deltagarna, med Martin
Easterbrook och de andra engelsmännen, och mot slutet också en hel del med GoH
Peter Watts. Söndagen verkar lugnare. Har dock bevistat det internationella
rundabordssamtalet om att skriva på annat språk och gjorde en del inlägg.  Går
troligen på författarintervjun med Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
senare och sedan blir det dags att ta sig till färjan. Det verkar bli utmärkt
segelväder!
www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)