[SKRIVA] Re: Finncon IV

Haha kul!

Att du inte blogar så fler kan ta del av dina berättelser Ahrvid.

Iof har du en ganska stor skara här på mailinglistan skulle jag tro.

Jag har prövat, i tur och ordning
1. blogger.com (google initiativ, källkod funkade inte)
2. blogg.se (RSS-feeds funkade inte bra, källkod funkade "sådär".
annars trevligt)
3. wordpress.com (prima vara! här är jag nu. de har "teman" gratis,
vill man customisera helt hur som helst får man betala några dollar om
året. administrationssidorna är superbra, likaså texteditorn)
4. blogsome.com har jag prövat lite lite. Den verkar mera "liberal" än
wordpress på så sätt att man får access till alla CSS (style)-filer
och sånt, utan att betala. Fast långt sämre administrationssidor än
wordpress)

Summa summarum: om du inte är intresserad av teman/källkod kan
blogg.se vara en bra början, så länge inte RSS är blodigt allvar för
dig.

--
twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com