[SKRIVA] Re: Falsk blog stoppad

  • From: "Johan Remer" <johan.remer@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 29 Feb 2008 18:59:45 +0100

On 2/29/08, ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> Efter en del meningsutbyte med Wordpress och firman bakom som driver tjänsten,
> har jag nu lyckats få en falsk "blogg" gjord i mitt namn stoppad. Jag vet inte
> vad poängen skulle vara med att göra en blog "av Ahrvid Engholm", stjäla en
> dålig bild av mig från nätet och fylla den med inlägg från framför allt
> SKRIVA-
> listan (Sverifandom tullades också). Men det var korkat och ett försök till
> tekniskt sabotage och bedrägeri.
Tekniskt sabotage? Nej, på inget vis.
Bedrägeri? Nej, inte det heller då allt som fanns på sidan var skrivet
av digsjälv.
Däremot upphovsrättsbrott. Det kanske också är illa, men se till att
hålla rätt på begreppen! Du anklagar inte någon som stjäl en cykel för
mord!

Menar du http://ahrvid.wordpress.com/?

>  Mailinglistor är det som gäller, liksom.
Ärligt talat, den riktiga SKRIVA (tm) har dött. Det är ingen
mailing-lista värd namnet längre, utan ditt privata nyhetsbrev där du
skriver om saker som intresserar dig, och får respons ett fåtal
gånger. Tematiskt sett misstänkt likt just en blog.
Lite statistik från februari månad. (Räknat fram till precis innan
"nyheten" kom ut)
70 inlägg totalt
varav
4 inlägg är skrivna av någon annan än Ahrvid
6 st är skrivna av Ahrvid under det falska pseudonymet "gittans" som
han använder för att ge listan konstgjord andning.
60 st är skrivna av Ahrvid.
Inga nya diskussioner startades av någon annan än Ahrvid.

Om någon som är med på SKRIVA och faktiskt vill diskutera så finns
fortfarande Korkek och Sverifandom som båda är aktiva mailing-listor
inom berört område, författarskap av SF och Fantasy.
Länkarna bifogas till de som prenumererar på SKRIVA, meneventuellt
inte känner till dessa utmärkta mailing-listor.

> Ps. Jag vet vilket idiot som ligger bakom. Han lämnade frivilligt SKRIVA för
> ett tag sedan (såvida han inte återkommit under pseudonym) men tycks ännu
> förpesta Sverifandom.
Jaså, berätta gärna vilken idiot. Jag tror många är intresserade av
det. Motivera gärna varför också, så att du inte bara slänger ur dig
anklagelser utan att backa upp dem.
Du får gärna också berätta vad denna idiot har gjort för att förpesta
Sverifandom. (Jag har inte märkt av att Svfandom har blivit särskilt
förpestat av någon alls, jag)

--Johan