[pedijatrija] Fw: pedijatrija sutra

  • From: Mirjana Kolarek-Karakaš <mirjana.kolarek-karakas1@xxxxxxxxxxx>
  • To: <pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 4 Dec 2011 14:24:08 +0100

Na tragu toga je i provedena anketa koja je , navodno, pokazala veće
zadovoljstvo roditelja s obiteljskom medicinom nego s pedijatrima!
Prije svega, skrećem pažnju na strukturu anketiranih roditelja. Kod pedijatara
su obično kronično bolesna djeca, djeca s posebnim potrebama, rizična djeca
čiji su roditelji već po prirodi nesretni i nezadovoljni jer imaju takvo
dijete. Često posjećuju zdravstvene ustanove zbog dijagnostike ili
hospitalizacije i sav gnjev prema nedovoljno uređenom zdravstvenom sustavu i
svim liječnicima s kojima se susreću ispoljili su preko ove ankete!
Ovo nije kritika pedijatara u PZZ, ovo je kritika cijelog zdravstvenog sustava,
uključivši sve karike!! Ovu anketu bi bilo bolje pospremiti u ladicu a ne se s
njome pokazivati. Pa što ako je stigla iz Italije? Tamo vrijede drugačije
okolnosti i pravila. Kada ćemo konačno prestati prepisivati od drugih? I to
loše? Roditelji su iskoristili priliku da izraze svoje nezadovoljstvo ne
znajući čemu će to poslužiti, da bi mogli nauditi sami svojoj djeci, To im
zasigurno nije objašnjeno!
Kod obiteljskih liječnika su obično djeca iz ruralnih sredina čiji roditelji su
sami po sebi strpljiviji, manje zahtjevni, koji ne čitaju internet i zamišljaju
da se preko foruma uči medicina kako je to slučaj kod gradskog stanovništva.
Možda moja razmišljanja i nisu 100 posto istinita ali ako sam pola u pravu
dovoljno je.
Anketa je sugestibilna, neobjektivna, ovisi o stupnju naobrazbe ispitanika,
sposobnosti procjene realnog stanja. Mene bi interesirao jedan podatak. Ako je
ispitano 600 djece, zanima me koliko hospitalizirane djece je u skrbi pedijatra
a koliko obiteljskih liječnika. Čija djeca se više hospitaliziraju?Naravno da
treba gledati u postotku, imajući u vidu da 83% djece je u skrbi pedijatara.
Zašto nitko nije obradio taj podatak koji bi bio puno interesantniji !!!

Nemam namjeru sada iznositi svih 18 pitanja ali navesti ću samo neka za
ilustraciju:
1.Posvećuje li liječnik dovoljno vremena pregledu vašeg djeteta?

Nama je norma 33 pacijenta, obavimo puno više od toga, sad se postavlja pitanje
da li smo u pravu kad tražimo manje djece u skrbi?
S druge strane, pedijatru treba manje vremena za dijagnostiku od liječnika koji
puno razmišlja šta će s pacijentom. Da li je duljina pregleda uvijek u
korelaciji s kvalitetom?

2. Kako ocjenjujete ambijent u kojem se vaše dijete pregleda?
Zar je važan moderan namještaj i koliko je tu opet važna kvaliteta?

3.Kako ocjenjujete posjete liječniku po čestoći?
Mi ne hospitaliziramo, liječimo ambulantno, te su češći dolasci i češće
kontrole. Obiteljski liječnik pošalje u bolnicu i riješio je problem. Zar
dobivamo negativne bodove jer su djeca ,pogotovo vrtička više bolesna?

4. Kako ocjenjujete zainteresiranost liječnika za vaša pitanja, nedoumice i
zabrinutost?
5. Kako ocjenjujete dužinu vremena tijekom dana kada vam je liječnik dostupan?
6.Kako ocjenjujete sposobnost liječnika da razumije probleme koje mu iznosite?
7.Kako biste ocijenili zainteresiranost vašeg liječnika za probleme koje bi
vaše dijete moglo imati pod utjecajem okoline?
8.Kako ocjenjujete zainteresiranost vašeg liječnika za provođenje preventivnih
mjera? Koliku je pozornost posvetio cijepljenju? Ishrani/gojaznosti
   Zar može netko reći da mi ne cijepimo, da ne pitamo o prehrani, koliko
tupimo o dojenju, zlatnom standardu u prehrani djece?

Na svako pitanje ocjena je od 1-10

Ne bih više prepisivala pitanja jer mislim da je već sada jasno o kakvim se
pitanjima radi. Nigdje tu nema ocjene kvalitete zdravstvene zaštite i nije
pokazatelj na temelju kojeg ćemo mijenjati postojeći sustav pedijatrije u PZZ!

Pedijatar u PZZ apsolutno na prvom mjestu, a obiteljski liječnik tamo gdje
pedijatra nema!

Molim kolege kliničke pedijatre da kažu kakva su njihova iskustva, da li
smatraju da pedijatar u PZZ i dalje treba biti glavni nositelj zdravstvene
zaštite djece?

Molim vas da stanete uz nas, primarne pedijatre, ne u našem interesu, pa mi smo
već ionako skoro malo pa svi pred mirovinu, mislite na djecu koja prema svim
zakonima i međunarodnim poveljama zavrijeđuju i moraju dobiti najbolje moguću
zdravstvenu zaštitu!!

Hvala vam unaprijed svima na pažnji i trudu.

Mirjana Kolarek Karakaš