[pedijatrija] Fw: pedijatrija sutra

  • From: Mirjana Kolarek-Karakaš <mirjana.kolarek-karakas1@xxxxxxxxxxx>
  • To: <pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 4 Dec 2011 14:21:53 +0100

----- Original Message -----
From: Mirjana Kolarek-Karakaš
To: pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx
Sent: Saturday, December 03, 2011 10:02 PM
Subject: Fw: pedijatrija sutra

----- Original Message -----
From: Mirjana Kolarek-Karakaš
To: Julije Mestrovic ; andrea.db.savoia@xxxxxxxxx ; borisfilipovic@xxxxxxxxxxx
; tatjanalukanovic@xxxxxxxxx ; ivan.krajinovic@xxxxxxxxxxx ;
djurdja.spanovic@xxxxxxxxxxxxxx ; srdjan.banac@xxxxxxxx ; ncace1@xxxxxxxxx ;
marijarado@xxxxxxxxxxxxx ; marija.radonic@xxxxxxxxxxx ; msaraga@xxxxxxxxxx ;
krzelj@xxxxxxxxxx ; ivo.baric@xxxxxxxxxxx ; ibaric@xxxxxxxxxxxxx ;
sanja.kolacek@xxxxxxxxx ; darko.radman@xxxxxxxxxxx ; irena.bralic@xxxxxxxxxxx ;
terezakrmek@xxxxxxxxx ; Ingeborg.Barisic@xxxxxx ; josip.grguric1@xxxxxxxxxxx ;
pedijatrija.drustvo@xxxxxx ; mirna.razem@xxxxxxxxxxx ;
blaskovic-kokeza.jadranka@xxxxxx ; ejuretic@xxxxxx ; alenka.gagro@xxxxxxxxx ;
pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx
Sent: Saturday, December 03, 2011 9:55 PM
Subject: pedijatrija sutra

Poštovane kolegice i kolege,
na godišnjoj skupštini HPD predsjednik društva Julije Meštrović dotaknuo se
teme uređivanja pedijatrije u PZZ. Spomenuo je mješoviti sustav gdje bi uz
pedijatra obiteljski liječnik ravnopravno zbrinjavao osiguranike dječje dobi.
Ja sam odmah shvatila o čemu je riječ, Predugo sam u kontaktu s institucijama,
HLK, MZSS,HZZO, imam iskustva i znam da uvijek treba biti jedan korak ispred
njih. Znam ja od kuda vjetrovi pušu. Jasno je da se želi štedjeti na djeci s
težnjom da se pedijatar izgura iz PZZ ili tek da bude savjetnik obiteljskoj
medicini jer je to sustavu jeftinije. Ne misle oni na budućnost jer zna se da
zdravlje naroda počiva na zdravlju djece. Političari misle samo na rok od 4
godine.
Liječnik obiteljske medicine će radije napisati uputnicu za bolnicu nego
tražiti savjet od pedijatra malo niže niz hodnik jer ne želi umanjivati svoju
važnost. Prošla sam to s preoperativnim pregledima djece. Poznajem već doktore
u dušu, vjerujte mi. A poznajem i sustav i ljude u sustavu. A najviše od svega
prepoznajem one koji zbog vlastitog ega i probitka žele, služeći drugima,
uništiti ono dobro za cijelu zajednicu, u ovom slučaju za našu dječicu koja su
jedina budućnost koju imamo. Imali smo prilike čuti kako dolazi iz Ministarstva
glas da pedijatri žele manje djece u skrbi a više novaca dok obiteljski
liječnici ne pitaju za novce. To je prestrašno, to je takva dezinformacija koju
je teško progutati ma od kuda dolazila. Obiteljski liječnici imaju u prosjeku
veće glavarine i veće zarade, tek toliko na znanje. Sve je to lako provjeriti u
HZZO pa ako me netko želi argumentom pobiti ja sam spremna. Što je najvažnije,
u Ministarstvu to jako dobro znaju ali šire jabuku razdora između kliničkih i
primarnih pedijatara. Gdje god smo se pojavile dr.Španović i ja,,,bilo
Ministarstvo ili HZZO, Javno zdravstvo, uvijek smo dobivali pohvale da mi
zaista radimo i za to postoje dokazi.
Ne mogu prihvatiti tezu da primarna pedijatrija ne ide u dobrom smjeru, da
kreatore takve pedijatrije treba promijeniti, da će nam klinički pedijatri
bolje određivati kako ćemo mi sutra raditi. Da li mi ulazimo u sferu kliničara?
Da li mi želimo sebe nametati kad smo svjesni da oni koji rade u bolnicama to
znaju bolje od nas? Naravno da ne želimo. Svatko nek uređuje svoje dvorište!

Lijep dan svima
Mirjana Kolarek Karakaš