[lit-ideas] Spam

  • From: Michael Chase <goya@xxxxxxx>
  • To: lit-ideas@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 14 Oct 2004 08:41:14 +0200

        I just received an African (was Nigerian, but now they've expanded)
scam-spam message. So what, you say? Ah, but mine is in German :

VERTRAULICHER GESCHÄFTSCANTRAG

Tel;31- 615315691
Fax;31- 847381139
Email: patrickegobia@xxxxxxxxxxxx

Sehr geehrter Herr,

Mein name ist Herr Partrick Egobia und ich bin der Leiter des Corporate
Affairs Committee in der Standard Bank in Südafrika. Zur Zeit halte ich
mich in den Niederlanden zu einer Fortbildung auf.Ich kontaktiere Sie
bezüglich des Transfers einer sehr großen Summe Geldes vom Konto eines
Verstorbenen. Ich weiß, daß eine Transaktion dieser Größenordnung
zunächst bei jedem Besorgnis erregen wird und versichere ich Ihnen, daß
sich um alles gekümmert wird.Aufgrund der Dringlichkeit der
Angelegenheit habe ich mich entschlossen, Sie zu kontaktieren.

        And so forth. I feel strangely honored, although the reason I got it
is probably just because I have the reputation of responding to every
such letter I get, immediately giving out all my banking data, credit
card info, tax receipts, you name it. I have already obtained several
gazillion dollars in this way, and will soon be retiring to my own
chain of islands in the South Pacific.

Michael Chase
(goya@xxxxxxxxxxx)
CNRS UPR 76
7, rue Guy Moquet
Villejuif 94801
France
To change your Lit-Ideas settings (subscribe/unsub, vacation on/off,
digest on/off), visit www.andreas.com/faq-lit-ideas.html