[eaf] QSqlDatabase driver

  • From: Bernath Mihaly Pal <b_m_p@xxxxxxxxxxx>
  • To: "eaf@xxxxxxxxxxxxx" <eaf@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 12 May 2008 22:58:13 +0200

Sziasztok!

A kovetkezo kerdesem lenne, az adatbazis kapcsolattal kapcsolatban:

Megirtam a diakon is lathato create connection fuggvenyt az alabbi modon:

<code>
inline bool CreateConnection()
{
    QSqlDatabase db = QSqlDatabase::addDatabase("QMYSQL");
    //QSqlDatabase db = QSqlDatabase::addDatabase("QSQLITE");
    db.setDatabaseName("EAF");
    db.setUserName("user");
    db.setPassword("password");
    db.setHostName("localhost");
    if (!db.open())
    {
>       QMessageBox::warning(0, QObject::tr("Database Error"),
>       >       db.lastError().driverText() + "\n"
> +db.lastError().databaseText());
>       return false;
    }
    return true;
}
<endcode>

A kovetkezo hibauzenetet kaptam a programom futtatasakor:

QSqlDatabase: QMYSQL driver not loaded
QSqlDatabase: available drivers: QSQLITE

Ekkor a fuggveny ertelemszeruen false-t adott vissza.

Ezutan atirtam a QMYSQL-t QSQLITE-ra. / a beillesztett kodban a kikommentezett
sor /
Ekkor a fuggveny true-val tert vissza, tehat a db.open() is, de nem tudtam
elerni a mysql-es adatbazisom.

Kerdesem:

1. hova, milyen adatbazisba jelentkezett be ily modon?
2. hogyan tudom elerni ezek fenyeben a mysql-es adatbazisom?
/avagy: hogyan tudom elerni, hogy a elerheto legyen a QMYSQL driver/

Valaszokat elore is koszonok, udvozlettel:

Bernath Mihaly.