[cfinformatica-grup] Re: IntelliJ per a desenvolupar Java/Android/Scala...

  • From: Julio Amorós <jamoros@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 15 Feb 2015 01:19:28 +0100

Hola,
us faig cinc cèntims de la meva experiència en desenvolupament android.
Com sempre intento evitar llicències privatives i fer servir programari
lliure.
Afortunadament en android els 2 IDES's més utilitzats ho són: eclipse i
android studio (apache).
Porto 3 anys fent servir eclipse amb el plugin d'android o el bundle que
ofereixen els d'android.
Només he desenvolupat android amb eclipse, per tant no tinc cap experiència
amb altres IDES's però m'he llegit 100 articles amb comparatives
(esbiaixades o no) i la veritat és que es fa difícil saber quin és més bo.
Sembla que cada un destaca en alguna cosa.
El cas és que des de desembre android studio ha tret la versió 1 del seu
IDE, o sigui, tot el que havia abans era beta. Com a conseqüència google ja
no desenvoluparà el plugin d'eclipse. Per tant, en el meu cas s'han acabat
els dubtes i el proper curs toca migració: cap a gradle i Android Studio.

Quan ensenyava java, feia servir eclipse o netbeans i tots dos m'agradaven.
Però clar, algunes coses que compra Oracle són per enfosar-les, de manera
que no sé que haurà passat amb netbeans.

D'altra banda, de tant en tant vaig googlejant per trobar un IDE Android +
emulador en cloud però amb programari lliure. Fins ara he trobat llicències
gratuites però privatives, si algú troba alguna solució lliure ...

En canvi sí que vaig trobar un entorn IDE per a java (i per més
llenguatges) el vaig provar i em va semblar genial: https://c9.io/ La
manera de com gestiona les diferents versions del codi que tenim com si fos
una pel·lícula és molt original. Us paso un vídeo.
Bon cap de setmana.
Julio

P.D.: Per cert el desenvolupament android, sigui amb el IDE que sigui, és
pitjor que un mal de queixal :D

El dia 14 febrer de 2015, 7:54, Bernat Orellana <bernat.orellana@xxxxxxxxx>
ha escrit: