[cfinformatica-grup] Re: IntelliJ per a desenvolupar Java/Android/Scala...

  • From: Isidre Guixà <iguixa@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 15 Feb 2015 13:44:52 +0100

Eps... Que potser ja ningú ensenya C ni C++ ???

Nosaltres, que tenim DAM-DAW:

 * A 1r. (M03-UF1/UF2/UF3): C (no C++), en algun IDE com CodeBlocks o
   Dev-C++ i res de POO... Tot PEM
 * A 2n. (M03-UF4/UF5/UF6): UF4: POO en Java/C++ - Resta d'UFs en Java
   i sempre amb IDE (Netbeans)

Resta de mòduls de programació de 2n. a DAM:

 * M05-M06: Java amb Netbeans
 * M07: .NET
 * M08: Android amb Android Studio / Eclipse (veure intervenció de
   Bernat a final d'aquest fil)
 * M09: C

Certament els alumnes han de saber el per què de les coses... i clar que els faig compilar a principi de Java des de sistema i executar i tocar els classpath i... però després, velocitat de creuer amb IDEs, ja que del contrari, se'm fa difícil avançar i, a més a més, a l'empresa treballaran amb IDEs.

Salut!

Isidre Guixà
INS Milà i Fontanals d'Igualada

El 15/02/2015 a les 12:57, Julio Amorós ha escrit:
Hola,
respecte a si fer servir IDE's professionals a classe, o no, hi ha per a un altre fil :D És evident que fer servir eclipse o netbeans per desenvolupar java és més productiu però no ajuda molt a l'alumne en el seu proces d'aprenentatge inicial. Fins i tot es podria començar amb la pregunta de si hem d'introduir directament la programació amb POO a pel. Això és el que defensa per exemple el projecte blueJ: http://www.bluej.org/about.html amb el seu IDE i un llibre (Objects First with Java A Practical Introduction using BlueJ ).

Deixant de banda aquesta darrera discussió, nosaltres hem decidit utilitzar a:
- 1er
DrJava <http://www.drjava.org/> per /Java/ (ocasionalment Jeliot <http://cs.joensuu.fi/jeliot/faq.php> per animacions del flux d'un algoritme)
  Geany i vim per /bash scripting/
- 2on Eclipse
per tant a primer curs no els deixem utilitzar IDE's professionals.
En fi, segur que el que guanyem d'una banda ho perdem d'una altra.
Vagi be.
Julio

El dia 15 febrer de 2015, 8:51, Moisès Gómez <iesmoises@xxxxxxxxx <mailto:iesmoises@xxxxxxxxx>> ha escrit:

    Bones

    Sembla que molts feu servir IDEs a classe. És generalitzat?

    Personalment considero que aquestes eines, tot i sent una passada
    per optimitzar alguns aspectes tediosos del desenvolupament, no ho
    són tant a l'hora d'optimitzar l'aprenentatge del desenvolupament
    en si. Tot i que ho deixo a elecció dels alumnes, els recomano
    molt que facin servir un editor de text pla. Sovint em fan cas.

    M'he trobat alumnes que venien amb hores de programació en java
    però que no sabien com compilar l'HolaMon.java des de línia de
    comandes.

    Amb tot, darrerament m'estic replantejant aquesta posició i
    m'aniria molt bé conèixer més opinions al respecte.

    Salut

    El dia 15 febrer de 2015, 1:19, Julio Amorós
    <jamoros@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    <mailto:jamoros@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>> ha escrit:

        Hola,
        us faig cinc cèntims de la meva experiència en desenvolupament
        android.
        Com sempre intento evitar llicències privatives i fer servir
        programari lliure.
        Afortunadament en android els 2 IDES's més utilitzats ho són:
        eclipse i android studio (apache).
        Porto 3 anys fent servir eclipse amb el plugin d'android o el
        bundle que ofereixen els d'android.
        Només he desenvolupat android amb eclipse, per tant no tinc
        cap experiència amb altres IDES's però m'he llegit 100
        articles amb comparatives (esbiaixades o no) i la veritat és
        que es fa difícil saber quin és més bo. Sembla que cada un
        destaca en alguna cosa.
        El cas és que des de desembre android studio ha tret la versió
        1 del seu IDE, o sigui, tot el que havia abans era beta. Com a
        conseqüència google ja no desenvoluparà el plugin d'eclipse.
        Per tant, en el meu cas s'han acabat els dubtes i el proper
        curs toca migració: cap a gradle i Android Studio.

        Quan ensenyava java, feia servir eclipse o netbeans i tots dos
        m'agradaven. Però clar, algunes coses que compra Oracle són
        per enfosar-les, de manera que no sé que haurà passat amb
        netbeans.

        D'altra banda, de tant en tant vaig googlejant per trobar un
        IDE Android + emulador en cloud però amb programari lliure.
        Fins ara he trobat llicències gratuites però privatives, si
        algú troba alguna solució lliure ...

        En canvi sí que vaig trobar un entorn IDE per a java (i per
        més llenguatges) el vaig provar i em va semblar genial:
        https://c9.io/ La manera de com gestiona les diferents
        versions del codi que tenim com si fos una pel·lícula és molt
        original. Us paso un vídeo.
        Bon cap de setmana.
        Julio

        P.D.: Per cert el desenvolupament android, sigui amb el IDE
        que sigui, és pitjor que un mal de queixal :D

        El dia 14 febrer de 2015, 7:54, Bernat Orellana
        <bernat.orellana@xxxxxxxxx <mailto:bernat.orellana@xxxxxxxxx>>
        ha escrit:

            Android Studio és fabulós per desenvolupar Apps, té
            moltíssimes ajudes al programador, l'editor gràfic és
            excelent, però té un gran inconvenient respecte Eclipse:
            vol molta màquina (CPU+memòria) , Eclipse és infinitament
            més ràpid i lleuger.  Android Studio ha tret relativament
            fa poc la versió 1.0 i sembla que s'han estabilitzat,
            porto un any provant les "betes" i m'han marejat la perdiu
            amb mil canvis en el compilador, ara però ja es pot usar a
            l'aula.

            La compilació d' Android Studio utilitza el sistema
            Gradle, que també és molt versàtil però, per variar, força
            lent....Crec que encara ho han de polir bastant a nivell
            de rendiment.

            Respecte a l'emulador, definitivament Genymotion és molt
            més ràpid que l'emulador que ve per defecte an Android.
            Tanmateix, no hi ha res com tenir el mòbil o la tablet
            endollats i executar directament contra l'aparell.

No he provat InteliJ "en solitari" per desenvolupar Java, és més lleuger ?

            Bernat