[8.10-fest] Tidsplan for Ibex release party

  • From: Martin Pihl <martin@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: 8.10-fest@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 04 Sep 2008 20:25:38 +0200

Inden vi skriver ud til oplægsholdere, bør vi lige have lavet en
tidsplan for dagen.

Vi skal beslutte hvornår på dagen det afholdes, og vi skal beslutte hvor
lang tid, de forskellige oplæg skal vare. Samt en rækkefølge for
oplæggene. Der skal være tid nok til, at folk kan nå at komme ind med
toget fra Ålborg, og tid nok til at de samme ålborgensere kan nå hjem
igen :)

Så hvad med sådan noget lignende?:

11.00 Nørderi og løs snak
12.00 Velkomst og introduktion til arrangementet v/
12.15 Nyheder i Intrepid Ibex (15min +10 min. spørgsmål)
12.45 Ubuntu Danmarks community (15min +10 min. spørgsmål)
13.15 10 styresystemer på 20 minutter (5 min. intro og 5. min spørgsmål)
Pause
14.15 Hvorfor er kun Linux miljøvenlig, og krav til en disto for at være
miljøvenlig (en kortere titel skal nok findes :P) (35 min. 15 min.
spørgsmål)
15.15 Open Office 3.0, features og tips (15 min. + 10 min. spørgsmål)
15.45 Virtualisering i Ubuntu (15 min. + 10 min. spørgsmål)
16.10 Afslutning og efterfølgende workshops
18.00 Pizza og café :)

Koncentrationen kan typisk ikke holdes længere tid end 30 min. Så
udgangspunktet for ovenstående er derfor 25 minutter med 5 min. pause.

Jeg vil også foreslå, at vi har en fast computer stående ved
projektoren, så oplægsholder kun skal medbringe præsentation på USB og
ikke bøvle med opsætning af bærbar som sidste gang :)

Derudover skal vi have en lille ting til oplægsholderne. I stedet for
den traditionelle flaske vin som alle alligevel er ligeglade med, vil
jeg foreslå vi køber noget i Ubuntu shoppen. Gerne noget specielt.

Det kunne også være kanonfedt, hvis der var lidt atmosfære og stemning,
når man kommer ind i rummet. Fx at der bliver spillet noget musik frem
til velkomsten, og at der generelt er gjort lidt ud af stedet. Men det
kræver selvfølgelig hænder og tid, så det må bare være et ønske indtil
videre :)