[vbs2] Re: [vbs2] prøver igjen lektion 14C Birgit

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 3 Feb 2009 14:16:48 +0100

Hej Birgit!

Ser att jag missat en sak här i början som du behöver fixa först.

sub window_onLoad()
on error resume next
bild2.style.filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Wave(add=false,LightStrength=5,Phase=15,Strenght=4,Freq=4)"
text.style.filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Checkerboard"
setInterval "wav", 300
start
ett                             - varför hänvisa till sub ett här?
end sub

sub start()                      - när du kommer tillbaka hit från
resize-subben så händer ingenting -
window.status="  ~ ~ ~ Stationary og script med filtre av Birgit  ~ ~ ~"
end sub                        - scriptet går inte vidare till någon sub
härifrån men det bör vara härifrån som du hänvisar till sub ett

sub ett()
clearTimeOut
text.filters(0)

Ok - när det är fixat så kan vi titta på resten.
1/
I style uppe i HEAD så har du inte gett texten någon visibility vilket betyder
att texten är synlig när du öppnar mallen första gången.
Vad kan hända med texten medan scriptet körs??
Jo den kan bli osynlig.
Vad ska du då skriva i resize-subben för att vara säker på att texten har det
värde som den har när mallen öppnas första gången??

2/
I onLoad ger du texten ett filter - ändras det någonstans i scriptet?
Tänk på att det bara är sådant som kan ha förändrats som du behöver skriva in i
resize-subben.
OnLoad körs inte igen vid resize eftersom det som ligger där ska vara sådant
som bara behöver skrivas in en enda gång.

Hoppas att du vet vad som behöver ändras nu!

>              Lektion 14 C
>              Dette ble vel bare verre ? ?
>              Hilsen Birgit

> 20:03:00