[vbs2] Re: [vbs2] Lektion 11b från Annelie

  • From: "yrja" <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 Mar 2007 18:34:34 +0100

Snygga kommentarer och lättläst script.
Tips!
Med så mycket som är lika på de 3 tabellerna kan de ha samma class men bara
ändra borderfärgen i scriptet - om du vill.
Använd inte overflow: auto i en placerad tabell - det ÄR lätt hänt att det
stänger ner OE!!

Placeringen av småbilderna är fascinerande :-)
/1.5 och /6  ??
Om allt är rätt uträknat så bör du kunna använda siffror på båda ställena som
stämmer bättre med varandra -
- den del av bilden du vill gömma - antingen som antal pixlar eller del av
bilden.
T.ex.
pic1.style.left=scw/2-tabw/2-pic1w*0.75
pic2.style.left=scw/2+tabw/2-pic2w*0.25

Men skriver jag så blir det fel - alltså ligger inte tabellen riktigt i mitten.
Så lite omräkning måste till alltså!

/YRJA

   Hej!